Don't do it like I did it

Ämne: Missnöjd f.d kund‏
Från: Märta-Li Melander ([email protected])
Skickat: den 31 mars 2009 17:50:30
Till: [email protected]

Hejsan,

Mitt namn är Märta-Li Melander och för ett tag sedan beställde jag ett par jeans av er, då jag ansåg mig vara i behov av ett par.
Tyvärr (för er då, menar jag) fann jag ett par i en butik här i närheten. Jag returnerade helt enkelt de jeans jag emottog av er, när jag emottog dem.

För ett tag sedan fick jag en påminnelse om att betala byxorna. Jag ringde då er kundtjänst, som förklarade att jag är så illa tvungen att betala jeansen. Jag ska alltså betala för ett par byxor som inte är mina. Sedan kommer ni att göra en återbetalning till mitt konto.

Nu är det tyvärr så att pengarna existerar inte. Detta då jag hittade ett annat par jeans, som jag valde att köpa istället.
Jag är heller inte alls bekväm med tanken att jag ska betala för en vara jag inte längre har i min ägo.
Hur är jag säker på att ni ger mig mina pengar tillbaka, som ni beskriver att det ska gå till?
Ni skulle nog heller inte vilja betala mig pengarna utan att jag har returnerat jeansen först. Det förstår ni?

Att skicka tillbaka jeansen till er kostade i fraktavgift 150 kr... pojken på Ica höll på att dö av hjärtstillestånd då jag skrek och frågade ifall det var ett skämt.
Hur kommer det sig att det kostar 59,50 att skicka tillbaka kläder till H&M, Ellos och Halens, men 150 kr att returnera ett par byxor till er?
Det är helt sanslöst.

Jag är väl medveten om att jag har en mycket otrevlig ton, i detta mail.
Det är för att jag är besviken på hur detta hanterats.

1. Varan liknar inte den på bilden, (sett till färg och modell).
2. Jag ska betala returnerad vara.
3. Frakten kostar 150 kr.

Jag känner mig dessutom extra ovillig att tillmötesgå er, då den unga kvinna jag samtalade med på er kundtjänst, tilltalade mig med en ton, som inte min f.d tilltalar mig med en gång. Och då såg jag ändå till att jag fick hans och hans nya flickväns lägenhet, och att de stod på bar backe.

Jag hoppas vi förstår varandra.

Jag är uppriktigt ställd över hur detta har gått till. Och jag tycker det är ledsamt att jag har fått sådan dålig respons från er kundtjänst.
Jag kan tyvärr inte tänka mig att handla hos er igen.
Jag beklagar detta.

Med vänligaste hälsningar
Märta-Li





Nu tycker jag att vi allesammans slår vad om
1. jag kommer inte slippa att betala.
2. "Bertil" kommer kommentera detta genom att smeta in min dörr med avföring.


Hur mycket satsar ni?

Kommentera här: