Ni kommenterar

http://martali.blogg.se/2009/january/pain-in-the-ass.html#comment

Postat av: Bertil


Det måste ju vara nått (notera felstavning) fel i huvudet på dig eller nått (notera felstavning), funderat på antidepp tabletter (notera särskrivning)!! (notera frågan avslutas med utropstecken) nått (notera liten bokstav och felstavning) måste ju varit (notera utelämnande av hjälpverb "ha") fel i din barndom. och (notera liten bokstav) so (notera felstavning) mamma till detta psyksjuka barn, (felplacerat kommatecken) finns det nog ingen som vill träffa din dotter förutom nån som kanske vill ge henne en golden shower eller ev bajs sex (notera syftningsfel och särskrivning) .

Kära Bertil,
tack för din uppriktiga kommentar.
Jag vill klargöra att jag, tack och lov, inte behöver nöja mig med varken eller, jag får både golden showers och bajssex. Jag har provat antidepressiv medicin, de visade sig dessvärre inte hjälpa varken min rinniga näsa eller min urinvägsinfektion. Några andra förslag på effektiva behandlingsmetoder?  Jag tar tacksamt emot all hjälp du kan ge mig.

Din för evigt,
Märta-Li
1 Angelica:

skriven

2 Angelica:

skriven

HAHAHAHAH!!

3 Mamsen:

skriven

Bäste "Bertil" - notera att jag sätter ditt "namn" inom citationstecken, eftersom jag förstår att detta är ett nick du gömmer dig bakom. Till att börja med vill jag kommentera just detta; om man vill vinna gehör för sina åsikter, kommentarer och inlägg, bör man göra detta under eget namn och inte under pseudonym.

Vidare vill jag påpeka att min dotter är både klok och populär - hon har verkligen inga sociala problem. Hon har också ett mycket gott språk och en härlig humor. Detta har måhända gått dig förbi? Jag undrar om du möjligen

1. missförstått Märta-Lis blogg

2. är i total avsaknad av humor

3. inte fått någon uppfostran hemifrån eller på annat sätt bibringats social kompetens

4. skolkat ifrån lektionerna i ämnet Svenska



Jag försäkrar att min dotter haft en fullt normal barndom och uppväxt, trots att hon vuxit upp i en skilsmässofamilj. Detta är emellertid något hon delar med en stor del av världens barn, så jag tvivlar på att detta skulle ses som något graverande eller konstigt.

Jag försäkrar också att hon är vid sunda vätskor och mår utmärkt. Jag är dessutom vanvettigt stolt över min dotter, det hon är och står för, det liv hon lever, hennes blogg och hennes färdigheter!



Hur DU, "Bertil", mår är däremot mer tveksamt...

Jag skulle rekommendera dig följande:

1. Skaffa dig ett fritidsintresse, så att du slipper surfa runt på människors bloggar och göra dig impopulär med dina plumpa och undermåligt formulerade kommentarer.

2. Skaffa dig ett rättstavnings- och grammatikprogram till din dator - Mozilla har utmärkta dylika till ingen kostnad alls - alltså, s k freeware.

3. Skaffa dig också en samtalskontakt inom öppna vården. Du behöver hjälp för att inte förstöra de få sociala kontakter du möjligen fortfarande kan ha kvar - jag förstår ju att den sida du visar här på nätet, inte kan skilja sig nämnvärt ifrån de du uppvisar i verkliga livet.

4. Se till att lära dig lite "netikett" - att vistas på nätet är som att vara i ett offentligt rum. Du bör alltså bemöda dig om att uppträda med samma hänsyn som när du träffar människor IRL (in real life). Kanske har något studieförbund en crash course i ämnet som du kan gå?



Som mor till Märta-Li önskar jag dig all lycka till, för du verkar i sanning vara en djupt olycklig människospillra.



Vänligen,



Åsa E Melander

4 Märtis pärtis:

skriven

Ha ha ha! Tack mamma kramar du är rolig du! ;)

5 Hasse:

skriven

Avföring är tyvärr någonting man måste leva med.

Även Bertil!

Han kan kanske lära sig att leva med det, men jag

tror att han har problem!

Han kan nog behöva lite antidepp själv!

6 Sofia:

skriven

Hahah, vad ville han komma fram tll nu igen? ;) Du har en underbar blogg!:)<3

7 Mamsen:

skriven

Exactely my point! :o)

Snacka om trevlig och annorlunda blogg! Mycket inbjudande, läsvärd och intressant!

När man läser "vanliga" bloggar, känns det lite som att tjyvkika i någons dagbok och det är ju verkligen ingen trevlig känsla. Märta-Lis blogg är mer som en kåserispalt i en härligt öppen och modernt sinnad veckotidning.

MEN som vanligt då någon gör något BRA här i Sverige, sticker den fula avundsjukan upp sitt otäcka tryne. Pseudonymen "Bertil" visar med oönskad tydlighet hur feg, falsk och avundsjuk svensken kan vara i sin allra ömkligaste skepnad.

Som sagt: Jag älskar och är stolt över min dotter!!

8 Märta-li:

skriven

He he, jag vet faktiskt inte, men tack så alla hjärtans mycket!! Kärlek på er! ;)

9 Ziri:

skriven

Okej, ville bara höra om jag förstått detta rätt..

"Bertil" tycker att min syster är konstig som bajsar? Sist jag kollade så bajsade varenda jväla människa i hela världen..

Jag menar, vad har man annars stjärten till? :s

10 Ziri:

skriven

Bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs!!

Sug på den du, Bertil ;)

11 Märtis pärtis:

skriven

Diarré

12 Sofia:

skriven

Haha;) Tkr det är alldeles för få som ger komplimanger i bloggar:)

13 emma:

skriven

Aah visst e han underbar!! Haha* Det har vi också lagt märke till.. smajlet alltså. =)

Kommentera här: