Dagens lilla positiva...

Vissa dagar får man jobba lite mer än andra för att hålla humöret uppe. Idag är en sådan. Jävlar anamma. Här kommer dagens lilla pepplista. 
 
1. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. 
 
Vi börjar om. 
1. Regn är också ett väder. Tänk på svampen, för i helvete. Svampen! 
2. Tyg torkar. Så även tygskor. 
3. Dina kollegor kan ju aldrig inse hur snygg du är om du inte dyker upp som Ozzy Ousbourne då och då. 
 
4. Idag är det inte bara en själv som dras med huvudvärk, utan även hela våning 7, på mediehuset i badhusparken. Därför är det extra tyst i detta annars så sprudlande glada arbetsgäng. *garvar mig harmynt så tårarna sprutar ur varje hål*
Om ni suttit på primärvårdsjouren en fredag natt och väntat på er tur kan ni relatera till stämningen här. Stefan, min deskkollega, är den där enerverande typen som far upp och ner och kräver uppmärksamhet för att han betalat skatt hela livet, väntat i över tre timmar och har en livshotande förkylning som kräver akutvård. 
Eller som min far skulle sagt det: ett väntrum på Folktandvården. Också mycket målande beskrivning.
(Trots väntrumskänslan diggar jag min arbetsplats med tillhörande kollegor och avsaknad av inredning.)
5. Om man aldrig spenderat arbetstiden med att sitta inomhus och titta ut på folk i regnet har man missat något. Underhållningsvärde typ melodifestivalen gånger tusen. Ska köpa popcorn på lunchen.
 
Jag avslutar detta glädjestrålande inlägg med kanske världens bästa smycke från Smolk:
 
 
För i helvete inte!
God förmiddag. 
 
 
1 Anonym:

skriven

Du har tydligen aldrig haft en manlig förkylning du...

Kommentera här: