Kära djävul...

Huvudet låser sig när du där viskar i mitt öra att jag inte kan. Jag behöver inte det idag, kära Djävul jag behöver kunna fast jag inte kan, just idag behöver jag kunna allt, kära Djävul, allt fast just idag ändå inget. Inget kunde jag alls idag. För du matade mig full med elakt svinto.
Jag vet hur gärna du vill låta segla in i mig att mina begränsningar. Inte. Kan. Ta. Mig. Dit. Jag.
 
Vill.
 
Jag vet hur du gärna vill begränsa det som inom mig ännu inte är fullkomligt låst. Kedja mina tankar och kväva kreativitet. Hoppa hårdare högre ondare, du får rätt. Jag går hem och vet att du omöjliggör det fullständigt lönlöst hopplöst värdelöst. Hoppa högre lilla Djävul. Vet du alls? Imorgon kväver jag dig med morgonkudden och humöret. Och anamma att världen är fri. Fullkomligt rubbat. Imorgon tar jag livet med storm. Jag kan visst, visst jag kan visst.
Lilla Djävul vila i frid. 
Jag tar världen med storm.
 
 

Kommentera här: