Kåta upp mig, Hultman och Pettersson!

Oj, vad är det som händer! Hehe. Visst har jag fått det fint här hemma på bloggen? Jag har möblerat om! Ni förstår att när man når 3000 poäng på blogg.se:s skala över hur många som sett de irriterande annonserna högst upp på sidan, så kan man få köpa en ny design. Så, hej och tack för att ni läser! Visst blev det fräsigt? Jag är lite kär. Nykär i min blogg.
 
Dagen bjuder på oslagbart väder och inomhusstudier. Suck och åter suck. Sida upp och sida ner om diverse aspekter på svenskundervisningen i skolan. Författade av de bajsnödigaste ur Riksförbundet för bajsnödiga lingvister. Efter 30 sidor av detaljerat ordbajseri på akademisk språknivå är jag nu inne på min tredje mugg espresso med mjölk. Börjar allvarligt betvivla att jag kommer överleva eftermiddagen med Tor G Hultman och Åke Pettersson. Språkstudier blir fan inte osexigare än såhär. Sitter och känner: är det för detta jag lever på existensminimum och inte har råd att ha pålägg på frukostmackan ens? Det är ju inte så att man blir eld och lågor över valet att studera. Tänker att nån gång i en avlägsen framtid kanske det lönar sig att skuldsätta sig upp till öronen nu och samtidigt inte kunna försörja sig hundraprocentigt. Viva studentlivet!
 
Kvällen bjuder på promenad i solen, som då fan inte ska gå i moln under tiden jag sitter här och slavar, samt en kopp kaffe på systerns f.d svägerskas balkong, även den i solskenet. Balkongen, inte f.d svägerskan.
Åter till slaveriet! Ville bara tacka för att ni läser och hjälper mig pimpa min bloggoutfit! Välkomna hit och välkomna att stanna!
 
Er obotligt ordkåta Märta-Li,
bloggar för en bättre värld och kvinnors ökade civilkurage.
Puss.
 
 

Kommentera här: