En mors dagbok: att sänka spjälsängen i tid

Lars-Eric (viskandes): hon sover nu. Lyssna efter henne du, för jag ska gå på dass...
...men vad håller du på med nu då!! Nej, det hör jag inte! "Kall om fötterna..." Jaja, men gå o hämta ett par strumpor då!

Och så synen av "den sovande dottern" som möter en när man smyger in:

"Va gö ni där på andra sidan egentligen?"

Jättesovande, verkligen! 

1 Mormor:

skriven

Hehehe! Jojo, det är till att va lik mor sin! :D

Du var också jättetidig med att resa dig.
Du var också jättetidig med att sätta upp benet på spjälsängskanten och försöka ta dig över. Om Marren är lik dig i även detta avseende, så gör ni klokt i att omgående sänka botten i sängen så lååångt ner som det bara går. Det är ett väldigt högt fall från överkanten på spjälsängen och ner till golvet.

2 Karin:

skriven

Åh, vad länge sen! Vi måste höras! Kram på er!

3 Madelene Nattfrost:

skriven

Vilken sötnos! Och ja, sänk! Jag har hela tiden tänkt att jag ska ligga steget före min son där. Vi sänkte redan innan han började ställa sig upp. Och nu tog vi bort sidan, innan han började inse att aha - jag kan klättra på den.

Kommentera här: