Den mysiga helgen och den nya billiga hyllan

Men hej! Hur äre?! Allt bra?! Jotack!! Alltså min helg har varit STRÅLANDE, bara fråga så berättar jag... jaee...eller bry er inte om det, jag berättar ändå. Livet har varit superbt. Vi har flängt och vi har ätit på restaurant och vi har haft det bara finers. Sen har jag såklart kräkts några gånger längs några vägar på kvällarna, men det känns oviktigt när man haft det så trevligt annars.
 
På lördag eftermiddag fick jag med karln till IKEA och bara det alltså... vilken övertalningsförmåga. "Jag vill ha en sån där hylla och jag vill ha den nu." "Okej, då far vi."
Men lugn, mor och far, det är inte så impulsivt som det låter. Jag hade sugit på karamellen, ja, säg minst... en vecka åtminstone. Billig var den och bra blev det, titt pån:
 
 
Jag var tvungen att få in kryddväxterna och mormors pelargon från altanen, för de började, utan att överdriva, bli i ledsnaste laget, speciellt efter det där avskyvärda (som jag egentligen gillade i hemlighet) snöfallet som kom för en vecka sedan. Så nu står de lyckliga i köket och huttrar bara på nätterna då jag har fönstret öppet. Fönstret är i och för sig öppet nu också, jag kanske borde resa mig och stänga det.
 
 
Sådärja!
Eller ja. Glad och glad var väl kanske att ta i.
Glad-A-R-E? Nej, inte det heller. Det blir nog faktiskt komposten för den här lille parveln.
 
 
Jaa. Är det en en? Eller är det delar av en häck? Jag vet i ärlighetens namn inte ens vad det här är för krydda, jag köpte den i våras, eftersom den var så fin, men jag har aldrig använt den och kommer nog inte att göra det heller. Handen upp alla som köper kryddväxter för att de är fina och sen inte kniper så mycket som ett blad av dem under hela sommaren för att ni inte vet vad det är? Jag drar en vild chansning på timjan. Det gör mig förvisso inte så mycket klokare, eftersom jag inte vet vad timjan används till heller.
 
De här små krabaterna vet jag däremot vad man har till.
 
 
Man ger dem till någon som äter tomat!
Kort parentes och åter till min utsökta inredning. Visst blev det bra?
99 kr för en sådan snygg och förzinkad hylla från IKEA. Ja, det är ju inte klokt!
Och till och med karln min blev nöjd. Nu vet jag inte varför jag skrev till och med karln min, för han är inte speciellt kräsen av sig eller svår att tillfredsställa, men han blev nöjd i alla fall. Trots en timme på ett köpcentrum. Det var väl kanske det jag hade i åtanke.
 
 
Två BOOM-formar, en Coop-skål och en kaffekanna som stått i pappas uteförråd sedan trettiotalet. Nej, jag kokar inte kaffe i den. Jag vattnar blommorna med den. När det blir av att jag vattnar blommorna.
 
Så vackärt! Jag har blivit så barnsligt förtjust i turkost? Turkisk ost? Nej! Turkos. Inte heller oset från turkmat. NEJ! Färgen turkos! Jag har blivit så barnsligt förtjust i färgen som kallas turkos! När jag ser Hela Sverige Bakar så är det ju främst för att dregla över köksbänkarna, och inte över Bull-Martin och de andra godbitarna som ni andra.
 
 
Jaeee...
Jag gillar Emelie. För hon är från Norrland. Och Josephine. För hon snodde Leilas cupcakerecept och vann i första avsnittet, och gjorde Leila bitter och småaktig. Och jag tål inte Leila.
 
Nu är det dags för mig att borsta tänderna och ta en promenad till City Gross. Nej, det blir bussen till Ica Maxi. Borde äta innan jag sätter mig på en buss. Måste laga lunch. Skulle behöva handla den först bara. Jävlar vad omständligt livet är. Måste kräkas!

Kommentera här: