I väntan på John Blund-jäveln

Om man köper många fina saker så tänker man inte lika ofta på att man är ensam eller att man inte passar ihop med någon! Det var nog så jag tänkte idag när jag köpte en jättebra laptopbricka, två konstväxter, skoförvaring till garderoben och två hyllor, som min pappa sedan satte upp. Men fint blev det! Fast nu har jag inte bäddat så fint, och så äger jag ju inte så mycket att ha på hyllorna, men när jag piffat till dem ska ni jävlar i mig få se på snygg inredning i alla fall! Mina produkter från Mary Kay-partyt har kommit. Nu är jag beroende av att tvätta ansiktet. Har aldrig brytt mig förut. Men känslan av fräschör är som beroendeframkallande! Ungefär som att duscha. Jag duschar alltid på kvällen, men jag vet att många duschar på morgonen innan de går till jobbet, för de vill inte lukta turk på burk på jobbet. Nu vill inte jag svettas en hel dag och sedan lägga mig och lukta turk på burk i min säng, så därför duschar jag på kvällen. Nog om det! Bör man äta något innan man lägger sig? Om man sov till kvart i tolv i morse gissar jag att man kan glömma att somna innan typ fyra i natt. Tur jag kom hem med nycklarna till någon annans bil i fredags kväll, efter fyra glas vin, ifall jag skulle försova mig imorgon bitti! Jag promenerar annars gärna till jobbet, det tar cirka 45 minuter. Man är svettig o go när man kommer fram. Nu ska det regna imorgon bitti. Vilken surpris. Aloha svenska högsommarn! Det blir en bra svamphöst åtminstone. Nu ska jag steka omelett. Måste kräkas! Jag svär som botanikerna:



fittonia!

Kommentera här: