Får det lov och vara en liten skvätt i espresson?

När jag hade butikpraktik hände en dag en sak som jag har funderat mycket över, kanske är det jag som är känslig eftersom jag själv inte har barn, men jag hoppas (snälla, please, dear lord) att jag kommer att resonera likadant den dag jag blir mamma. Det som hände var i alla fall att en kvinna bad mig om hjälp när jag sprang förbi och när jag vände mig om och skulle svara på hennes fråga så bah: hello tutten! För där satt hon nämligen och ammade. Och jag kom typ helt av mig och kunde bara stirra på hennes bröst. Jag kände mig ungefär som killarna jag gick i högstadiet med, alla vet ju hur de var då: tuttar tuttar tuttar!! Så jag bara svarade vad som helst och gick och gömde mig bakom kassan där jag stod och smygtittade på hennes giant boobie och så frågade jag en av tjejerna jag jobbade med efteråt: är det bara jag eller tycker inte du också att man lägger någon form av filt över bröstet och barnet när man ammar, om inte för sin egen skull så av respekt för andra? Och det tyckte hon.

För mig är bröst sexuella ting, såsom min vagina och mannens penis. Jag tycker exempelvis inte att det är okej att ha oralsex helt öppet på tunnelbanan, så därför tycker jag lämpligen inte heller att det är okej att gräva fram tuttarna, som dessutom är jättestora eftersom det är mjölk i dem, och bah flaxa omkring hej vilt med dessa högst privata, sexuella saker bland främmande människor. Det är inte okej att blotta sig när man inte ammar, så varför skulle det vara okej att blotta sig när man ammar? Jag bara ber till GUD att jag inte kommer ranta omkring och dra fram mina klotrunda sprängfyllda bobbisar på Lindex och Waynes, som om det vore fritt fram för alla som önskar att komma fram och snutta. Min kropp, mina bröst. Inte Märta-Lis kropp och hela Sundsvalls bröst.



Kom till mamma cch snutta Sundsvall!
1 Ajlin:

skriven

Jag håller med dig. En gång gick jag ut med mat till en kvinna på McDonalds som satt med tuttarna i vädret. Alltså, nu är ju inte McDonalds den mest fashionabla restaurangen i Karlstad, men det är ju ändå ett ställe där man äter. Jag vill inte ha tuttar i ansiktet när jag käkar mat.

Kommentera här: