Var jag efterbliven eller rolig?

Jag satt närmare bestämt hela dagen igår och kategoriserade mina gamla inlägg. 1553 stycken. Tur det var röd dag och man var ledig! Hur som helst så hittade jag detta gamla inlägg och var tvungen att läsa det om och om igen, jag läser det fortfarande om och om igen och nu undrar jag: var jag dement? Eller försökte jag vara rolig? Det värsta är att jag tror inte att jag försökte det. Jag tror att jag var allvarlig. Och dement. Såhär har jag skrivit:



Trodde jag på allvar att det där fläckiga runt nosen var tomatsås? Förmodligen! Jag gick ju flera veckor när vi flyttat till Bosvedjan och hade ångest över den där vita remsan målarfärg han hade fått på sitt högra lår, när vi målade hallen, tills jag en dag gjorde slag i saken och skulle ta bort det med starka medel, bara för att upptäcka att det är så han ser ut.

Obehagligt är vad det är! Obehagligt, demensartat och inte det minsta roligt. Skäms!
1 Mamsen:

skriven

Hahahaha!!! Men har han inte liiiiiite tomatsås runt nosen ändå...? Va lite hygglig me're själv nu!! :D

2 hustrun:

skriven

Men Gud, jag älskar den här bilden på Justus, med de stadiga små tassarna fast förankrade i mattan, i din mysiga lya på Rusthållarvägen:) Förmodligen var han hungrig som vanligt. En favorit i repris!

3 Märta-Li:

skriven

Verkligen en favorit i repris! :D Vi saknar dej!

4 Anonym:

skriven

haha det låter som mig, när min katt var liten så hade han en svart fläck vid nosen, jag försökte få bort den med en tops. Men upptäckte att det var så han såg ut :)

Kommentera här: