Gårdagsschema

Det sker en del förändringar, inte bara i mitt liv, utan även på min blogg.
Det skulle ju vara trevligt ifall det gick att läsa det jag skriver.

Ja och som ni ser har internet också hunnit upp till de norra delarna av Sverige.
Det är ju trevligt.
Gårdagen var mycket aktivitetsfylld. Jag fick bikinis och mat. Mycket mat. Två bikinis. Mycket mat.

Jag hittade ju min bajsbikini i källaren, precis innan jag skulle åka, men så tappade jag ju bort den i lägenheten. Så jag har fått två nya.
Bajsbikinin kallar jag den, mamma vet varför, det var när hon och jag låg utanför min port i Bagarmossen, och solade förra sommaren. Jag har ju ganska mycket problem med magen, vet vi ju....kan inte smälta fett och socker, mjölk och vetemjöl, ägg och kött, liten parentes bara...så vi låg där och jag tänkte jag skulle göra något åt gaserna i magen bara, lätta på trycket ni vet. Så hände en olycka, och precis när jag säger till mamma att jag har råkat bajsa i bikinitrosan hör vi MEN HALLÅÅÅÅÅ, och min svärfar kommer runt hörnet, ska ta sig en liten fika.

Jag minns faktiskt inte ifall jag sa det här är min mamma jag måste på toa underhåll varann heeej och försvann som Karin på Indiska, eller om jag var så artig att jag småpratade med bajs i bikinitrosan.

Känns föga betydelsefullt såhär ett år senare.

What's happened has happened, liksom.

Så idag ska jag på Birsta City med mormor, hon ska få sig klänningsmakråd.
Det är ju skönt att slippa gå i jeans i Turkey.
Mor jobbar halvdag, så efter lunch ska vi sitta på altanen, hon tror hon ska rätta elevarbeten, men jag vet att vi ska kramas.

Nu ska jag ROTERA.
Min käre vän Stefan: vad menar du?
Jag: ROTERA. Sa aldrig din mamma rotera när du var liten?
Stefan: nej.

Mor: nu får du ta och ROTERA unga fröken.

Jag skriver ett fint inlägg om kulturkrockar senare.

Adjö älskade.

♥ ♥ ♥Märta-Li♥ ♥ ♥
1 Bloggspejaren:

skriven

Bloggspejaren har skrivit om detta inlägget!

2 Tomas P:

skriven

Satt på birsta och solade idag, det var rätt skönt. Nu får man kyla sig med en öl :D

3 airaM:

skriven

Haha, du är så sköööön. Bajs. Haha.

Kommentera här: