Ett vårdbiträdes dagbok: jävla stropp!

Det är mycket spring i korriderna på boendet. En vända in på rummet, en annan vända in i köket, en tredje vända in på rummet, en fjärde in i köket, en femte in i ett annat rum och en sjätte in på första rummet för att man glömde pennan, och så en sjunde vända på toaletten.
På en bänk i korridoren sitter en dag två av våra damer och umgås.
Jag springer förbi på väg in i köket.
 
Tant 1: Åh, titta här kommer en flicka i full fart. Hej hej.
Jag: Tjena, brudar!
Tant 2: Oj, vad hon springer!
Tant 1: Vilken fin blus hon har då.
 
(Tio sekunder senare)
Tant 1: Och titta här kommer det också en flicka springades.
Tant 2: Hej hej.
Jag: Hallå hallå tjejer.
Tant 1: Vilken fart hon har!
 
(Tio sekunder senare)
Tant 1: Och här kommer det en flicka, oj vilken fart hon har!
Tant 2: Ja, herregud.
 
Tant 1: Hej hej.
Jag: Hej på er...
 
(Tio sekunder senare)
Tant 1: Men titta, här kommer en flicka springades i full fart!
Tant 2: Hej hej.
Jag: Hej hej.
Tant 1: Hej hej, vilken fart.
 
(Tio sekunder senare)
Tant 1: Och här kommer det en flicka också!
Tant 2: Oj, vad hon springer.
Tant 1: Ja, verkligen. Hej hej!
Jag (tänker): *orkar inte!!!!*
Tant 1: Och inte kan de hälsa på det här stället heller...
Tant 2: Jävla stropp!

Kommentera här: