Den rosa sängen och den nöjda karln

Åh, jag är så betuttad i färgen på vår spjälsäng! Ha målan själv. Först med pensel, enligt Lars-Erics rekommendationer, och sedan med roller, mot Lars-Erics rekommendationer. Och det blev ju som oslagbart resultatet. Nu fattas där bara ett spjälskydd och en sängmobil. Så hon kan ringa när hon vill bli matad eller bytt på. Jag lär ju lägga in Lars-Erics nummer på kortkommando, eftersom han ändå sitter uppe och spelar TV-spel på nätterna. Och på hans mobil lägger jag in mitt eget, så det går fort för den lille spelevinken att ringa från köket när jag ska förklara hur micron fungerar. Det är lite så vi jobbar!

Jag har äntligen lagt mig i sängen efter en lång och påfrestande dag på sjukhuset. Tog för små skor och för lite deodorant imorse, fötterna svällde och jag luktade puppen under armarna och ur bröstklyftan hela dagen. Har aldrig njutit så mycket av ett bad när jag kom hem. Eller av att vistas bland andra människor på sjukhuset, på så sätt kan man ju inte veta med säkerhet att det är från en själv det luktar?

Vi har slut på frukt hemma och det är i lite utav det jobbigaste laget. Får dåligt med vitaminer från maten och det gör mig konstant hungrig. Det leder till sämre kvalité på sömnen, eftersom jag måste upp och äta på nätterna. Pisstrist. Man lär ju släcka lampan nu medan det fortfarande bara var en kvart sen man åt. Pisselände.

Men sängen blev dyngtrevlig i slutändan, tyck ni int? Karln är nöjd och vill att vi målar mer i samma färg. Tänkte därför imorgon ge mig på nånting nytt, blir det riktigt lyckat kan jag kanske försörja oss på det? Playstationlackning. Dosa och allt. Måste äta! Puss

Kommentera här: