Jobbigt med självkänslan?





Kära Maria,

du verkar stött på något sätt. Är det så att du är en kurskamrat, vars grammatikhistoria jag råkade erkänna att jag inte läst, för att du som människa är, vad sa jag nu, för mig jävulusiskt ointressant? Sårade jag möjligtvis ditt människovärde och din tro på andra människors godhet där? Ring mig så löser vi det! Du har ju mitt nummer på kurslistan :) Och superdupertack för den fina komplimangen! Du har en väldigt vacker handstil själv.

Din förevigt
Märta-Li
1 Maria:

skriven

Hahaha nä jag läser inte din kurs, men jag står fast vid att du är bortskämd som gnäller över att du måste jobba litegrann för att klara kursen! =) Lycka till med grammatikhistorierna!

2 Märta-Li:

skriven

Jag jobbar gärna dubbelt så mycket bara jag slipper samarbeta med andra, vilket vanligtvis även ger ett sämre resultat än vad jag presterar på egen hand. Det är inte att vara bortskämd. Bortskämt hade varit att hellre jobba med andra så att jag hade sluppit slita så mycket.



Din förevigt

Märta-Li

3 Anonym:

skriven

Hej!

Ett litet tips!

Det finns en nystartad tvblogg som heter

http://tvminnen.blogg.se

Du kan själv vara med och påverka vad det ska stå om där.

4 Ida Selin:

skriven

Men herregud vilken fånig kommentar Maria! Hur kan du ens yttra dig om att Märta-Li skulle vara bortskämd. Känner du henne överhuvudtaget? Tycker inte att det går att avgöra en sån sak enbart genom ett inlägg där hon skriver att hon tycker att uppgifterna är på för låg nivå, och att hon inte vill samarbeta med andra. Samarbetssvårigheter skulle kanske ha varit rätt ordval? Men jag som känner Märta-Li vet att detta inte heller är sant. Jag förstår precis hur hon menar - kursen ni läser går liksom inte ut på att skaffa en massa kompisar, utan att få ett eget individuellt betyg.

Kommentera här: