Så behandlar Bagarmossens Djursjukhus

Ämne: Avföringsanalys‏
Från:
Märta-Li Melander ([email protected])
Skickat:
den 19 maj 2009 10:35:15
Till:
[email protected]

"Bäste handläggare,


för ett tag sedan besökte jag er klinik för att undersöka min katt, Jörgen Jönsson, för de dåvarande anala problem han hade. Jörgen Jönsson sövdes och behandling utfördes på plats.
Så ville veterinären förlänga behandlingen och att jag skulle ta avföringsprov från min katt, som senare skulle skickas på analys. Märk väl -detta är någonting som inte har utförts. Anledningen är att jag inte vill dra igång den processen, eller jaga min katts avföring, eftersom han är utekatt. Jag ringde därför till er klinik, fick tala med en automatisk telefonsvarare, lämnade ett meddelande om att jag inte ville ställa upp på den behandlingen, berättade att jag hade betalt undersökningen och narkosen, och bad att få bli uppringd. 'Jag kommer alltså inte att betala summan för avföringsanalys'' sa jag. Ingen ringde någonsin upp mig.

Nu kom jag tillbaka från utlandet igår. Finner en räkning på summan för avföringsanalysen, som jag gjorde mycket klart för er att jag inte ämnade betala, och som dessutom har gått till inkasso. Jag ringer inkasso och får berättat för mig att ärendet har gått vidare till kronofogden. Jag kommer få ett brev hem, där jag skriftligen ska bestrida betalningskravet och inkassobolaget ska ta ställning till ifall man ska låta ärendet gå vidare till tingsrätten eller ifall ärendet kan avskrivas.

Så min fråga till er: känns det bra för er nu? Är ni på något sätt nöjda nu när jag står med kronofogden på halsen, mitt uppe i en flytt från Stockholm till Sundsvall och ett lägenhetsköp?
Jag har aldrig någonsin blivit så nonchalant bemött som jag blev av er receptionist när jag var där, och när jag efter besöket hos er började höra mig för, vilket jag korkat nog borde ha gjort innan, så mycket riktigt fick jag ju höra, ni är kända för att vara just dryga och nonchalanta.
En väns hund vägrade ni behandla för att han bad att få summan på faktura. Han fick vända hem och så gott fixa fram de pengar ni krävde.

Ni har satt mig i en helvetisk situation. Jag har varit sjukskriven sedan i januari, hur tror ni att min ekonomi ser ut? Att bekosta den gigantiska summa bara narkos och undersökning kostade, tog mig mycket stolthet och energi som jag inte hade.

Så detta har ni mitt ord på: jag kommer varna varenda djurägare som kommer i min väg om er, hur ni bemöter era kunder och vilka helvetiska situationer ni försätter dem i. Jag vet till exempel om två personer som åker hela vägen från Bromma för att behandla era katter hos er.

Det är någonting som de inte kommer att göra i fortsättningen.

Mvh Märta-Li Melander"

Nu jävlar anamma är det krig!
1 Maria:

skriven

Så jävla rätt!

2 Someone is here:

skriven

BAGARMOSSENS DJURSJUKHUS suger,har jobbat där och sluta efter 1månad,hatar personalen där speciellt stefan djurvårdar chefen som jobbar där,han är rasist

3 Someone is here:

skriven

Skulle jag vara veterinär skulle jag förstå en patients ekonomi och problem men veterinärerna i sverige är bara ute efter pengar samma som med tandläkare,själv ska man utbilda sig till hund o katt fysioterapeut,jag kommer inte ha höga priser som tex vet.

4 Rebekah:

skriven

Bagarmossen har behandlat många djur och djurägare mycket dåligt. Just nu är det två dvärghundar som avlivats där, och ägaren hölls kvar mot sin vilja och skulle ha tvingats sitta där tills hon betalade.



Dom tänker nu masskremera hennes hund, som antagligen blivit felbehandlad utan obduktion. Sanslöst!

5 Håkan:

skriven

Såg ditt inlägg först nu.

Lite känsligt ämne. Jag hade hunden inne för operation och gick därefter med på att avliva hunden, då men kunde uppstå efter operationen och var kom från såret samt fick information om fantasibelopp (nära 55.000:-). Ville trots allt ha kompletterande information innan vi tar beslut om att avliva hunden vilket ledde till att hunden helt otroligt kunde åka hem nästa dag "helt frisk" och mår nu jättebra. De tänker enbart på att avliva och pengar!

6 Fredrik:

skriven

Klart att sådan här verksamhet handlar om pengar. Det är ju privata företag med enda mål att göra vinst. Var på Södra djursjukhuset för att vaccinera mina katter. Den ena var väldigt avmagrad med matt päls så jag passade på att fråga vad som kunde vara fel. Något dom vägrade svara på utan då fick vi boka en tid och betala för en undersökning. När jag vaccinerade dem på djurakuten på kungsstensgatan gjorde dom istället en liten snabb undersökning av katterna utan att dom ville ha extra betalt för det. Hade dom hittat något fel hade man kanske fått betala för en behandling men jag vill inte betala flera hundra för att höra "pröva att avmaska katten och kom tillbaks om det inte funkar"

7 Cattis:

skriven

Mår sämre än min katt, vet ej vad skall jag göra. Katten mår dåligt, fast jag besökte Bagarmossen, betalade röntgen+blodprov+akutavgift,allt på 3800 kr,fick ej veta vad hon lider av. Plus satt på akuten från kl 16.30 till kl 23! Istället föreslog veterinären att katten borde läggas in,dropp,ultraljud etc. Utgången oviss, men ytterligare ett par 3-4 tusen. Försöker de avliva alla djur, de inte kan behandla? Vad är det för diagnoser dessa veterinärer har?

8 Marita:

skriven

Hej,

Bagarmossens djursjukhus är nog inget undantag vad det gäller betalningen. Alla vet. är i stort sett likadana. Då jag tog bort mina 2 gamla hundar hos Bagarmossens djursjukhus, var det så fint, vackert lugnt och stilla. Sandra dog 18/9-2004 och Sara 2/5 2009 (15 år gammal).

9 Marita:

skriven

Djurakuten slarvade bort min katts aska och hur tror ni det känns då jag hade min katt i 19 år och 4 månader? Fick aldrig någon kompenstaion. Vet som avlivade min katt Frida tyckte djurägare var löjliga som ville ha djuret separat kremerat. Jag försäkrade mig om att min katt skulle bli separat kremerad för avlivning och efter samt sa det till veterinären..men vem bryr sig hos Djurakuten..jag hade även betalat i förskott för kremeringen.Jag fick tillbaka den lilla avgiften men vem kan ersätta askan efter en älskad katt?

Djurakuten lovade ändra sina rutiner.. men f-trot!

10 Jan:

skriven

Men...! Vilken historia!

Förvånar mig inte, höll jag på att säga, men detta var lite extra dåligt.

Hur gick det? Fick du betala eller inte?

11 Natta:

skriven

Känner igen det där fast jag var inne på Södra djursjukhuset i kungens kurva. Var inne med min dvärgpincher blandning och något var fel på henne för hon spydde gala och var väldigt mager osv. Åkte in ungefär 5 ggr på grund kontroll och dom lyssna på hjärta lungor, osv, och femte gången skulle dom titta på om hon skulle läggas in och sövas för att titta närmare i magen och vi bestämde tid och då gör dom en grundkoll till och ser att hon har lungkatarr och så säger dom: om hon skulle åkt in på sövning och så skulle hon dött. Bra veterinärer som hör femte gången att något är fel. Men sen var deras slutliga beslut att hon var allergisk mot kött foder vad har det med allt annat att göra. Man får inge svar när man frågar något! Fan ska dom ha massa pengar för ingenting dom jävlarna! Usch.

12 Rina:

skriven

På Bagarmossens djursjukhus är de alltid otrevliga, både vid besök ock i telefon. Aroganta och utan förståelse för att djuret lider, när man kommer in med det akut. Personalen tar det så lååååååångsamt och verkar inte bry sig. Bagarmossens djursjukhus är verkligen bara ett företag som vill tjäna pengar på allt och till vilket pris som helst. Bryr de sig något alls om de sjuka djuren???????

13 Jo:

skriven

En veterinärklinik som alltid varit toppen är Nacka Djurklinik. De är hänsynsfulla, lugna, respektfulla, tar sig alltid tid att svara på frågor per telefon och vid spontanbesök.

Tyvärr har de ingen möjlighet att ha djuren kvar över natten och då har jag varit tvungen att åka till Bagis. Jag mår alltid dåligt när jag är där för det är opersonligt och fabriksaktigt. Denna gång har djurvårdarna varit rara och mycket hjälpsamma, men det har varit mycket olika bland veterinärerna. Har fått de mest bisarra förslag på åtgärder och har fått lita på min magkänsla när jag tackat nej.

Tyvärr är allt en buissness idag. Därför vill jag rekommendera Nacka djurklinik till alla djurägare och samtidigt tacka dem för allt de har gjort för mina små sjuka vänner under dessa år!!

14 Helena:

skriven

Är veterinär själv och blir uppriktigt förbannad över att läsa era kommentarer. Dessutom blir jag förvånad över hur lite förståelse flera av er som djurägare har för hur fruktansvärt svårt det är att ställa en diagnos på ett djur som inkommer med ospecifika symptom och inte kan prata tillsammans med er som djurägare som vill ha en diagnos i en handvändning men inte kan eller vill betala för provtagningar etc. Gå utbildningen själva så kanske ni begriper bättre framöver.



Har själv jobbat på Bagarmossen och tycker inte att jag är vare sig arrogant, otrevlig eller en "jävel", jag är bara en människa som vill djurens bästa men som kämpar med ägare som inte har förståelse för att vård kostar pengar och att det inte handlar om välgörenhet. Jag kan försäkra er om att det finns skäl till att 99% av Sveriges veterinärer inte fakturerar er som ägare, och det är inte för att vi är giriga. Det är för att vi inte skulle ha råd att finnas kvar och vårda era djur om vi fakturerade eftersom de som inte har råd att betala vid vårdtillfället extremt sällan har råd att betala 10 dagar senare heller.



Dock håller jag med om att den ursprungliga historian är mycket tråkig men tror att det med största sannolikhet handlar om ett missförstånd. För personalen på Bagarmossen är trots allt inte de monster som många i denna tråd verkar ha för åsikt.



Tack för ordet

15 IrMa:

skriven

Hej,

Något sent inlägg men ville kommentera ändå. Har gått på Bagarmossen med hund som brutit benet. I början var det en del negativa erfarenheter men även också positiva vilket jag ville beräta om. Blev nästan alltid väl bemött, både i telefon och vid besök. Någon nonchalant person finns alltid men så är det överallt. När det var som jobbigast och jag var tvungen att åka in med min hund för behandling 3-4 ggr/v så tog de bara betalt för behandlingen, läkemedel och för materialet men inte för själva besöket... just för att det blev så dyrt för mig. Det var verkligen en stjärna i kanten för dem där! De var också tillmötegående med mig med tid för besök då jag inte kunde vara ledig från jobbet och åka dit på kontorstider.



Sen ÄR det väntetider när man åker in akut. Det är ingen skillnad om vi åker in själva till akuten eller om man åker in med sitt djur. Det är samma problem på båda ställen, för lite personal för att hinna med alla fall utan timmars väntetid. Jag vet att sjukvårdspersonal jobbar på allt vad de kan och väljer att tro att det är samma på ett djursjukhus. Du vet ju inte alls vad som försigår på andra sidan väggarna när du sitter i i väntrummet. De har både akutbesök och inneliggande och djur på oprtationsbordet... och sjukaste djuret får alltid vård först, även om någon annan väntat 6 timmar. Tror inte att vi skulle vilja ha det på något annat sätt när vi själva kommer in med sjukaste djuret.

16 Leg Djursjukskötare:

skriven

Om man inte har pengar till försäkring, bra foder, profylaktiska åtgärder (vacc, tandstensbortagning etc)och pengar för att täcka sin egen del om en djur blir sjukt så ska man inte ha djur! Att ha ett djur är ett stort ansvar. Humanvården är subventionerad, fundera över hur mycket vården för människor kostar via skattepengarna. Bra mycket mer än veterinärvården.



Så dumma och onyanserade/okunniga kommentarer att de inte förtjänar att bemötas egentligen. Undantaget de två senaste inläggen som säger det mycket bra.

17 Margareta Johansson:

skriven

Jag lämnade in en av mina hundar för operation av klobrott på höger framtass - vi hade gjort samma operation 2010 på vänster klobrott - men det hade vetrinärerna dokumenterar fel så när vi skull oepera höger kolbrott så fick vi avslag från försäkringsbolaget för att de skrivit fel första gången. dessutom något som är ännu ärkligare är att notan var med än dubbels då dyr andra gången, första gången betalade vi 1700 andra gången kostade det 3600 , alltså mer än dubbelt- helt befängt. vi försöker få kontakt med dem via Sandra Göransson som visst ska vara klagomålsansvarig - men tror du hon har kontaktat oss tilblaka? nej inte alltså och det har nu gått 4 veckor.

Super oseriösa är dom1!!!

18 Djurälskare:

skriven

Jag har läst ovanstående kommentarer från vetrinärerna och måste bara säga att det är väldigt oseriöst med ett sådant inlägg om man arbetar som vetrinär och ni visar bara på att ovanstående texter har rätt i vad de säger. - ni tänker och kan endast svara utifrån penga synvinkel.



ni vet om att ni ligger högre i pris, ni vet om att ni har mycket negativ kritik pågrund av slarv i dokumentation att och ni är en av klinikerna med flest ärenden på bordet när det kommer till ansvarsnämnden för djurens hälso-och sjukvård.



Jag tror alla här gärna skulle betala allt i världen för sina djur - men vad det hela handlar om är Vad betalar jag egentligen för? betalar jag för arroganta veterinärer, dålig dokumentation och allmän dålig service så är det självklart att det bidrar till missnöje. det finns många kliniker som inte ens är i närheten av den negativa feed back bagarmossen djursjukhus får av sina kunder.

ni pratar om betalningsfrågor på en helt annan nivå än vad djurägarna menar med missnöje i sina texter.



det är sådana som ni som verkligen får oss att tappa tron på vetrinärer - skärp er och fokusera istället på att få djurägare nöjda - och för att få djurägarna mer införstådda i situationen kan man ju börja försöka kommunicera mer med djurägarna - det skulle nog få fler djurägare att känna att de förstår processen och kan lita mer på veterinären- För Ja Helena - djurägarna kan inte samma sak som du som utbildat dig till veterinär men att den lilla extra minuten att få djurägaren att förstå en del i arbetet skulle också bidra till nöjdare djurägare. men i många fall gör ni inte det.

19 saga:

skriven

Jag kan hålla med dom flesta inläggen här att många undersökningar är onödiga. Jag är sjukvårdskunnig och det tackar jag min goda stjärna för. En dag blev hunden riktigt dålig. Jag åkte till vet. Man påstod att hon var hormonstinn. Hem igen. Hunden sjuk igen och jag tar då ett urinprov i näven. Åker till vet. säger åt dom vad dom ska göra...kolla urin och blåsa. Dom gjorde som jag sa och det visade síg att hunden hade urinvägsinf,. och stenar.

Kom lindrigt undan med egen diagnos...vet i sjutton vad notan hade hamnat på annars....hunden mår bra nu. Tycker att många vetrinärer labborerar med massa olika diagnoser som ska undersökas vilket kostar massor. Úppdrag granskning tog upp ämnet med veterinärer om överbehandlar så det ligger en del sanning i det som skrivs här

20 Anna Duvstjärna:

skriven

Dom mest vidrigaste, hänsynslösaste vetrinärer och djurvårdare jag nånsin mött är på Bagarmossens djursjukhus! Vänd er aldrig dit någonsin! Dom är helt vidriga!

21 luckan:

skriven

Hej håller fullständigt med om att djursjukhuset i Bagarmossen är verkligen skitdåligt!! Minns redan när jag var liter hur mamma var där med någon av våra taxar var dålig redan på 70 talet = dålig service långa väntetider otrevlig personal dålig info som det är nu med jag har haft 9 hundar 0ch e 42 år nu och har även jag gjort MISSTAGET att besöka bagarmossen 1 gång i mitt liv och jag säger alldrig mer!!!: Jag har spridit ut till hundratals med människor om skitstället är och dom sprider det vidare vet jag så bojkotta bagar mossen

22 2 hundars matte:

skriven

Ursäkta ,men vilket skitsnack många av er kör med !

Har själv under de senaste 2 månader haft oturen att ha 2 tikar som råkade ut för akut livmoderinflamation.Båda gångerna blev omhändertagandet det bästa möjliga ,.Första hund :ingen väntetid , intag till intensivård samt akut operation inon 1 timme . Veterinär som ringer upp flera gånger för att berätta hur hunden mår , får komma på besök , glada vårdare som verkar ÄLSKA sitt jobb och min hund !

Andra hunden :inte lika akut så jag får vänta 30 minuter sedan trevlig sköterska , prover tas inom nästa 30 min , veterinären är jättetrevlig och inkännande , det blir operation , Även nu blir man uppringd efteråt och får adekvat information.

Självklart fick jag kostnadsförslag innnan behandlingen och självklart har jag mina djur försäkrade .

Ni som gnäller fattar nog inte vad det kostar att hålla personal, utrustning och kompetens!

Det kostar att få vård på människo-sjukhus också,men det betalas via skattesedeln med det fattar ni tydligen inte .Går man till "doktorn" så tas det både blod och urintest.

Skaffa inte djur om ni inte har råd att ta hand om de när de blir sjuka!

23 I bagarmossens klor:

skriven

Hej! vill bara säga att efter ha läst inläggen här

förstår jag att det inte är mig det är fel på.

Jag måste tyvärr gå till Bagis Djursjukhus då min katt har diabetes och eftersom som jag bor i närheten och är beroende av kvällstider då jag arbetar + inte har bil just nu och katten behöver vård är det enda alternativet. Håller med om att man blir fruktansvärt illa behandlad av personalen, speciellt receptionisterna (hoppas dom läser inläggen här).En överviktig,ful mörkhåring med glasögon är värst. När jag skulle hämta min katt idag efter genomgången munsanering hade jag oturen att just hon satt där när jag skulle betala (givetvis mycket mer än vad dom sa att det skulle kosta 2500:- istället för 1400:-)Eftersom allt inte var tandvård (går ej på försäkringen) utan även 3 st glukosprov som dom tog utan att upplysa mig så ville jag ha specificerad räkning + att det som försäkringsbolaget betalar reglerades direkt. Men hon bara fräste efter att först väst fram 2 507KR

Inte hej eller något leende kom från den varelsen inte. Och inte ville hon hjälpa mig med någon specifikation heller det var för besvärligt så jag får nu skriva ett långt brev till försäkringsbolaget

tillsammans med kvittot så får väl de ta kontakt med varelsen (hon ska inte ha något arbete om jag var så på mitt hade jag garanterat fått sparken)

Ja ja nog om detta men visst kostar det pengar att ha sjuka djur. Totalt denna månad ca 13000 till Bagarmossen + medicin, sprutor, urinstickor, glukosmätare, glukos stickor och lansetter. Vi får se nu vad de tycker att min katt nu måste få för undersökningar. De dom har genomfört har inte hjälpt hans diabetes, Ingen urin eller muninfektion.

Minimalt med information utan bara en jargong som får en att må skit. Visst finns det undantag ibland men ytterst sällan sticker personalen in något vänligt ord. Så det slutar väl med att¨när mina och försäkringsbolagets pengar är slut blir det katthimlen. OBS detta är inte första gången jag har haft kontakt med Bagis Djursjukhus. Var med En katt på åttiotalet som varit i sagsmål men de hittade ingenting så jag fick betala utan någon vård. gick till nästa vetr som hittade skadan direkt (ett stort sår på hennes svans) och antibiotika sattes in. Rådfrågade en annan gång varför en honkatt jag tagit hand om från ett dödsbo var så tokarg på mina andra katter. Blev då övertalad att hon skulle kastrera sig fast hon nästan var 10 år gammal, vilket vi gjorde. Tror ni hon blev snällare av det?

Samma katt fick juverinflammation och vi övervägde då operation men när vi kom hem såvisade det sig att hon även hade på andra sidan och man kan inte operera bägge sidor samtidigt (+och väldigt smärtsamt för katten) så någonstans känner jag att

det är mycket ruffel och båg med med djursjuvården idag!! Tack för ordet (nu mår jag lite bättre när jag skrivit av mig) //MVH A PS God Jul och nytt år

24 Jens:

skriven

Jag åkte in akut med min hund en natt till Bagis för jag trodde att hon hade en skada på hornhinnan efter ett catfight. Och jag uppfattade då inte personalen som arroganta. Hon som behandlade henne var mycket duktig och trevlig, och även förstående för att hunden såg ut som hon gjorde. (Hade precis börjat klippa henne men inte hunnit bada och ta alla tofsar som brukar dyka upp efter badet) Visst summan av kardemumman blev antibiotika då jag hade rätt och en räkning i handen på nästan 4000kr men hallå, jag åkte in mitt i natten och nog fan är hunden värd det! Den som inte tycker att man ska betala för djurens sjukvård ska inte ha djur.

25 SussE:

skriven

Hej,

Jag hittade hit via Google för att jag är osäker på kvaliteten på vården av min katt på den klinik jag använder.



Men när jag läser inläggen här så kan jag dock inte säga att jag kan ta djurägarnas parti särskilt ofta.



Alldeles för många här verkar "tänka" känslomässigt, låta sina egna livssituationer (flytt, dålig ekonomi osv.) och orealistiska krav gå ut över veterinärerna. Och dessutom vägra vårda sina djur så som föreslås utan går efter eget huvud - mår era djur verkligen bra nu, eller hamnade de i skuggan av husses/mattes egna problem?



Jag som trodde att jag skulle få läsa fakta skrivet av människor med sunt förnuft här.



Att ha djur kostar pengar - jag har lagt ut multi för min katt på sjukvård, har försäkring och köper bra mat. Varför ska det inte kosta att vårda djur när det gör det för människor?! SKillnaden är att vår, människornas, vård är subventionerad, men det är tyvärr inte djurens. Och det bör man väl ha tagit reda på redan när man skaffar den där söta lilla valpen eller kattungen.



Nä, inläggen här var en besvikelse.

26 Marie:

skriven

Håller med de flesta om att bemötandet på Bagarmossens djursjukhus är väldigt otrevligt och arrogant, våran dvärgpincher började flåsa en dag och kunde inte gå, vi åkte in till Haninge Djurklinik, som inte kunde säga vad det var, en eventuell diskbråck, de skickade oss till Bagarmossen, vovven blev inlagd och de röntgade henne, och hittade ingenting, utan hon fick smärtstillande och kunde ej ge någon diagnos, efter 2 dagar där så kostade besöket 6000 kr, men vi betalade 2500 kr, i självrisk, och så sa det att återbesöket skulle ingå i priset och när vi väl bokade återbesök så sa de att det kostade 650 kr, så nej tack för Bagarmossens djursjukhus, våra hundar betyder allt för oss och då bli bemötta på ett otrevligt och arrogant sätt, usch, nej tacka vet jag Haninge Djurklinik, alltid ett varmt mottagande och alltid villiga att ge tips och råd via telefonen, och vad man kan göra själv och tacka vet jag Nacka Djurklinik, så trevliga och underbara där....de är våra 2 kliniker som vi kommer att använda oss utav och nu har vi även fått en egen klinik till Västerhaninge, nära och bra, det handlar inte om att vi djurägare är gnälliga, det handlar om våra djur och att vi vill deras bästa, men eftersom vi betalar för dem och deras vård, så vill vi även bli bemötta på ett trevligt och respektfullt sätt, det är ändå ett service yrke, jobbar själv inom barnomsorgen och skulle aldrig falla mig i att vara otrevlig då föräldrar kommer och hämtar sina barn, oavsett hur man själv mår eller om man har en dålig dag, så får de inte gå ut över andra och om man ska vara otrevlig och sur, så är man inte inom rätt yrke...Mvh.Marie,

27 Mea:

skriven

Hej! Har aldrig besökt Bagarmossens djursjukhus. Har en cirka 10-årig katt som sedan hon var 9 år behandlats på Södra djursjukhuset vid några tillfällen bl a för forl.Både min katt och jag har alltid blivit trevligt bemötta av alla. Veterinärerna och övrig personal har alltid gjort ett kompetent intryck och verkligen gett service utöver det vanliga.

28 birgitta:

skriven

Hunden Betty hade canser i hela kroppen och vi
vingades därför avliva henne. Det bemötande jag fick på Bagarmossens djursjukhus var fantastiskt bra! Vänlig och kunnig personal. Jag kan varmt rekommendera er till andra djurägare!

29 Madelene:

skriven

Vi hämtade våran engelska mastiff Malte från uppfödaren när han var 12 veckor.
Efter 2 dagar hemma hos oss fick han diarré och ville varken äta eller dricka.
Oroliga över vår bebis ringde vi till Bagarmossens djursjukhus, vi fick en tid efter ett par timmar och väl där fick vi träffa en veterinär som undersökte honom och sa att han är väldigt uttorkad, dom ville behålla honom där för att ge honom vätskedropp och ta avföringsprov.
Jag skulle ringa dagen efter och höra hur det var med honom.
När jag ringde hade dom inga svar att ge, dom väntade på att få ett avföringsprov...jag skulle ringa igen dagen därpå.
På kvällen pratade jag med uppfödaren som berättade för oss att det är väldigt vanligt med att valpar får diarré vid miljöombyte och att hon tyckte att det inte var bra för valpen ( som var van vid att ha sina syskon och mamma att ligga bredvid)att sitta ensam i en bur.
När jag ringde dagen därpå till Bagarmossen för att höra hur det var med vår valp var läget oförändrat, dom väntade fortfarande på avföringsprov.
Jag började då ifrågasätta deras behandling och frågade om dom gett Malte någon mat, men det hade dom inte.... ( hur kan man då förvänta sej ett avföringsprov???)
Jag talade då om att jag skulle komma och hämta min hund, men det ville dom inte, jag fick en massa förmaningar, jag påpekade att det var min hund och att jag bestämmer och fick då svaret att det fick bli på mitt ansvar.
Jag hämtade Malte och betalade, Jag krävde ett specificerat kvitto och då hade dom tagit betalt för:
akutbesök, fast jag hade fått en tid...
ögonlysning dom hade sett en prick i ögat, men jag hade inte godkänt en sådan undersökning...
avföringsprov, fast han inte hade bajsat...
Jag krävde att få tillbaka pengarna för dessa saker och de var tydligen jättekrångligt för det hade dom inte gjort tidigare...
Dessutom hade dom klippt klorna på honom och då klippt av honom 2 pulpor, kloklippning hade dom som service på att inneliggande djur..
Jag var helt vansinnig när jag åkte därifrån och svor på att aldrig sätta min fot där igen...
Hur gick de då min våran alldeles underbara älskade mastiff Malte??
Sen vi kom hem den dagen behövde han aldrig åka till veterinären igen, han har ätit som TVÅ hästar, skött sitt jobb som vakthund och mysgubbe och somnade in av hög ålder 2 månader innan sin 12-års dag. Friskare hund får man leta efter.


30 Marcal:

skriven

jag var på Bagarmossens för ett par dagar sen med min hund kostade mig 8000kr för ingenting han hade feber och kramper de gav honom lugnande (2 sprutor) ...slutade med att de avled hunden , fick inte gå därifrån om jag inte betalade summan helt känslokalla människor ..gick ut för att återhämta mig när jag gick tillbaka så hade de utan att vänta på mig avlidit hunden ... de hade jävligt bråttom för att få sina pengar verkar det som . Jag tycker inte den behandling de gjorde var värt de pengarna heller jävla skit klinik .

31 Emma:

skriven

Den här tråden har spårat ur och är verkligen vinklad och inget som någon egentligen borde lägga mycket vikt i vid val av klinik för sitt djur.

Känns mest som människor som lever i en drömvärld med inga väntetider, gudar till veterinärer som kan konstatera diagnos så fort vet ser djuret i ögonen, och också i stort sett gratis som det är för människor i Sverige.

Självklart släpper de inte iväg en utan att man har betalat, och sjukvård är dyrt. Min hunds sjukvård har kostat ungefär 40 000 för 4 dagar på sjukhus, ett återbesök och ett rehabbesök. Och det är ingenting mot vad vår vård hade kostat men tack och lov behöver vi inte betala för det.
Har man inte råd att ens betala en försäkring för djuret har man definitivt inte råd att betala då djuret blir sjukt. Blir det så sjukt att det bästa är att avliva djuret, har man kanske inte ens råd med det och djuret tvingas lida..

Som sagt är tråden väldigt orättvis och vinklad ut kundernas synvinkel. Man får enbart veta dennes sida och inte vad sjukhuset sagt och varför dem gjort såhär. I flera fall har säkerligen veterinären kommit med förslag på prover och undersökningar som ägaren inte kunnat betala och då blir det omöjligt för veterinären att sätta en korrekt diagnos och då letar ägaren syndabock vilket i detta fall blir djursjukhuset och veterinärerna och man säger att de bara vill suga pengar ur folk. Sjävklart, sådant förekommer men för att döma ut något måste man veta bådas sidor och kunden har definitivt inte alltid rätt.

32 Helt galen kattägare:

skriven

Vår honkatt togs akut till Bagarmossen med svåra smärtor och den kunde inte kissa. Urinblåsan var sprängfull. Då katten dessutom hade ont i ryggslutet fick TVÅ veterinärer för sig att detta var ett neurrologiskt problem från ryggraden som gjorde att hon inte kunde kissa (muskelkontraktion). Röntgen visade inget, inte ens ett ultraljud togs innan dessa anastasia-honor sa att avlivning var det bästa. De kunde inte ens föra in en kateter på den nedsövda katten, utan tömde istället blåsan via nål.Vi vägrade avrätta katten utan en diagnos värd papperet och drog utan 7000:- därifrån med katten. Dagen efter gick vi till Djurakuten för en "second opinion". De stabiliserade katten och förde in en kateter och det visade sig att det var en propp av kristaller i urinröret. Katten fördes därefter över till Albano ett dygn för stabilisering. Vi skrev därefter ut henne och hon är nu återställd. Notan? 22.000 :-! Hälften hade det varit om "specialisterna" på Bagarmossen kunnat utföra ett rutiningrepp. Anmälan till ansvarsnämnden kommer att göras om det inte blir förlikning. Det värsta är inte kostnaden utan den totala likgiltigheten inför djuren och djurägarna. Det har varit ett stort psykiskt lidande för både oss och katten. Hur många djur har de avlivat i onödan?

Kommentera här: