Göra egna napphållare - check!

Jaaaaaa, men det är bara att acceptera. Det blir en mammablogg här de närmsta veckorna, vare sig vi vill eller inte. För mig lutar det väl mest åt eller inte, men jag vill faktiskt ha beröm för mina napphållare, så då får det blir så och vänligen ge mig uppskattning för dem när jag visar bilder på dem nu, tack.
 
 
 
Åh så fina! Tänk om jag hade gjort dem! Då hade jag lätt tagit anställning bland de andra 10-åriga kambodjanska elitsömmerskorna i valfri slavfabrik för 2 öre per napphållare, där en tar en vecka att göra, eftersom man måste tvinna tråden och väva tyget själv från scratch. Nu är inte mina lika avancerade, men jag tror inte Maire grinar nå mer för de! Och gör hon det så vet vi ju alla vad som väntar:
 
 
Trapphuset.
 
Mina napphållare har faktiskt också tagit lite tid att göra, eftersom jag 1. inte är elitsömmerska från Kambodja, och 2. inte kunde finna en enda återförsäljare av tillbehören till själva napphållarna. Har besökt gardinaffärer, garnaffärer, pysselaffärer och inte en enda säljer de där metallclipsen - förutom Ohlsons Tyger, som tar 40 kr för två stycken. Åh herregud, tänkte jag och drog fort som fan kortet ur betalstationen, i hopp om att inga pengar hann dras. Efter att jag och Ida lämnat tygaffären för folk med en stureplansmoderats ekonomi, så kom jag ju naturligtvis på det - men ja! Jag köper ju självklart ett par hängslen på second hand och klipper upp! Vet ni ens förresten vad det är för tillbehör jag pratar om? Ja, det är ju de där metallklämmorna som klämmer fast napphållaren i kläderna, och sedan silikonringen man trär över nappen. Mot Myrorna!
 
Silikonringen fick jag det briljanta tipset av hon på tygaffären att ersätta med packningsringar från Biltema. Jag argumenterade i cirka två sekunder mycket vagt för att det måste vara godkänd silikon, men när hon kapade mig vid fotknölarna med argumentet "min son lever ju?", så kände jag att jag hade inte så mycket mer att komma med. För det är liksom inte okej att insinuera att någon främlings barn kanske blir, eller rent av redan är, utvecklingsstört, på grund av en napphållare, felaktigt och mycket ondskefullt tillverkad av verkstadsmaterial. Och i ärlighetens namn så övervägde jag ju till och med själv ett tag att åka och köpa mig ett packe gummiringar, för ni vet jag är ju så jävla otålig av me ja? Jag vill ju att allt sker på en gång? Så sitta och beställa nå silikonringar från internet, med en väntetid på först 3 bankdagar innan pengarna syns på tantens konto, och sedan en leveranstid utöver det, på gud vet när hon har lust att posta dessa ringar, det är liksom bara inte min stil. Men nu fick det i alla fall bli så, och så syr jag något annat i väntan på dem. Ser man det positivt så kommer ju brevlådan åtminstone tömmas dagligen den närmsta tiden, istället för en gång i veckan som nu. HAR DE KOMMIT! Nej. HAR DE KOMMIT! Nej. Tredje gången går man in och skickar ett argt mejl och ser till att man inte får några ringar alls istället... Hej Birgitta... det har nu gått tjugo minuter sedan jag satte över pengarna på ditt konto och än syns inga ringar till...nu sitter jag här och frågar mig: har jag snubblat över ett fall av nätbedrägeri? Vänligen posta ringarna omgående innan jag tvingas involvera SÄPO. Med hjärtliga hälsningar Märta-Li... Punkt punkt punkt.
 
Nog om Birgitta!
Här är mina napphållare. 
 
 
Ni kan lämna en rad om hur fanatiskt imponerade ni är i kommentarsfältet.
Och vill ni göra egna så är receptet hemligt.
Men om ni får för er att googla det så kan ni väl använda er av den här bloggen då. 
 
Och mer än så blir det inte idag!
Imorgon ska vi packa BB-väskan. SOMMMMM ni längtar!!!
 
Tata!
 
 
1 monster_mamma:

skriven

Hej!
JÄTTE söta napphållare!!
Syr också egna napphållare =0)
Behöver du hjälp med snabba leverantörer så säg bara till. Har hittat min "favorit" men jag använder också de från Biltema, de är ju packningar till kranar alltså måste vara ok för de sitter ju nära vattnet vi dricker!
Jag är dock inte lika flitig som du som syr av tyg, jag köper ripsband med olika motiv =0)
Lycka till!!

2 malin_niklasmamma:

skriven

Hej :) var får du tag i ringarna till bra pris? riktigt söta är dom du sytt men precis som monster_mamma så syr jag också bara i motivband ;) mvh malin

Kommentera här: