Boandet innan ankomsten

Alltså jag är ju i v 37 nu och jag känner lite spontant såhär:
 
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH!

Vad har jag gjort! Vad ska jag göra!
Inte kan jag ha nå barn ellä?
Jag har ju så mycket att hinna med innan vi är redo? Och då menar jag inte resa, plugga och simma med delfiner, som andra människor, nej! Jag menar på riktigt avgörande saker för om man blir en bra förälder eller inte!
 
 
Man har gått nio månader och väntat in tiden och så nu när den är kommen är det så mycket som ska planeras och fixas till höger och vänster, så barn är typ prio 151 miljoner på listan. Det är med andra ord full rulle här i läggan nu. Och jag menar bara, stort TACK till alla som vi har fått saker av, (kläder, barnvagn, skötbord osv) för annars skulle ju jag behöva skjuta upp förlossningen ytterligare två veckor? Men det här är i alla fall lite av det jag har lyckats åstadkomma de senaste dagarna!
 
Jag fick spjälsäng Sniglar från IKEA av en grupp som heter *Snöänglar* på Facebook, i utbyte mot min serie Mary Kay-produkter, som jag inte gillade sådär enormt. Jag spenderade säkert trettio sekunder och 200 kr på Bauhaus på en färg som heter Körsbärsblom och resultatet blev såhär (som ni i och för sig kanske redan sett):
 
 
Efter det spårade det ur lite och en hel del blev väl rosa, så att säga:
 
Så Lars-Eric fick gå fram och dra en gräns. Därför har jag nu valt att måla resten i kulören Lindblomma 805:
 
 
Och han har godkänt den.
Sedan åkte vi till Panduro och valde ut svindyra tyger, trådar och band till ett spjälsängsskydd, som också följde med gratissängen...
 
 
...eftersom att jag fick ett ryck och investerade i en symaskin:
 
 
IKEA:s egna. Oh maj gad! 599 kr och den går som smort hörni! Jag googlade den ju lite innan och hade kanske inte världens högsta förväntningar, tack vare alla elitskräddare som testat den och gjort ner den totalt, men alltså... det verkar som att det är Husquarna som står för tillverkningen och den är super! Tycker åtminstone jag som aldrig haft något jätteintresse för symaskiner eller extremprojekt på G. Så nu har jag sytt ett spjälskydd, lagt upp alla mina gardiner (Lars-Eric jublar...) och hon har även fått egna hemsydda sängkläder, den här lilla skruttan, i ett tyg som hennes pappa har valt alldeles själv! Lars-Eric ville ju egentligen ha ett vitt tyg med minirosor på spjälskyddet, så när jag valde ett turkost med gigantrosor blev det lite mutter mutter i bilen på vägen hem, så jag fick åka tillbaka dagen efter och köpa tyget att sy sängkläder av istället.
 
 
Och så papputs val av sängkläder:
 
Alltså jag har ju liksom ingen aning om vad jag håller på med här, varken det här med barn eller att sy... är liksom helt ny i branschen, så att säga, så jag är minst sagt förvånad över att spjälsängen äntligen är helt klar!
 
 
Den har fått sänghimmel och krokar under att haka fast tyget i, så att inte pälsansiktena ska boa in sig mä na på natten när vi sover, och så har den även och äntligen - efter en hel del övertalning - fått hjul, så att jag kan rulla ut henne i trapphuset när hon skriker på nätterna. Tevagnshjul från Bauhaus, 29 kr styck, ba ding ding DING. Går som smort! Och är i ärlighetens namn till för att rulla den till sidan av vår säng när vi sover och kanske ut på balkonen när det är dags för eftermiddagstupplur nr 42. Folk säger att man vill ha dem intill sig när man sover, och inte vet då jag, för jag kan ingenting om barn, mer än att i sängen kan hon inte sova (åtminstone inte till en början), eftersom där sover pälsansiktena. Och det är ju himla livliga diskussioner om det här med katter och vänta barn, hörni, men jag säger som så att inget ska förändras i den här lägenheten i alla fall. Ingen omplaceras för att någon annan kommer och alla sover där de brukar. Förutom Luna, Justus och Skrufvan som ska sluta sova i spjälsängen, därav sänghimlen med krokanordning.
 
 
Vidare har hon även fått två hemsydda babynästen, som ni ser, och ett tredje är även på väg, liksom en sängmobil med fåglar - Bird Mobile!
Men det blir i ett annat långt, babyfixerat och långtråkigt inlägg!
 
+35 kilo.
Kom innan jag spricker, tack!
1 Emelie:

skriven

Underbart inlägg!!! Du har många bra kvaliteter du!! Helt fantastisk på att boa. Sjukt mycket bättre än mig. Nästan så jag får lite ångest över allt jag inte orkat gjort för mina barn när jag varit höggravid och eländig ;)

Resten kommer du klara galant!!

Vi ses på lördag!




Svar: Näääj, ha inte ångest!! Du ska få en napphållare av mig då silikonringarna kommit :D gud vad kul att ni kommer imorgon, då ska jag göra din paj fast på hallon :D kjam!!
Märtis pärtis

2 Anonym:

skriven

Vilka fina bilder på katterna! Älskar dem. Puss/Y

Svar: Ååh, tack smulan :D det är ju som svårt att sy snyggt när nån hela tiden sitter på tyget, men de må ju få vara mä de små liven åh ;) puss!
Märtis pärtis

3 Mamsen:

skriven

Du är så himla händig o duktig, stumpan, och får till allt så fint, så fint!!! Du kommer att bli en toppenbra mamma, för du har rätt tänk, rätt handlag och helt rätta knycken (Saltkråkanskt uttryck *hihi*).

Jag tycker att du resonerar helt rätt kring kissar o bebis. Kattägare har väl skaffat barn i flera hundra år och det har uppenbarligen gått alldeles utmärkt -- annars hade väl tidningarna under årtionden varit fulla av larm och varningar, eller hur? Kissarna kommer sannolikt inte att vilja ligga i Majrutts säng samtidigt som henne, när de kommit på att hon kan låta en hel del. Och sen löser hon nog problemet själv genom att lära sig greppa om svansar och päls. Nej, kissar o Majre lär sig säkert vad som är bäst för alla parter. :)

Jag börjar med största säkerhet att jobba på måndag (det blev lite plötsligt o utan framförhållning), men ska lägga helg- och kvällstid på täcke o babynest, så att de är färdiga då lillgumman anländer. :D

Pusspuss!! <3 <3

Svar: Åh vad kanon! :D
Märtis pärtis

Kommentera här: