Hej, jag tog med mina bloggläsare!

Asså faen vad jag stör mig på den där Vitaeproreklamen, där de ringt in en blond tjej i rosa tröja att spela personlig tränare, något hon naturligtvis inte är till yrket i sitt verkliga liv. För då skulle hon veta att när hon står ute på en gångväg och stretchar och någon motionerar förbi, i detta fall ett äldre par, så ska hon inte utbrista: Heeeej! BRA TEMPO!! I vilken värld är detta okej? Nu är de så artiga så de liksom nickar lite låtsastacksamt, men man ser ju verkligen den återhållsamma vreden skina igenom. Personligen känner jag såhär: Håll käften och mind your own business. Ser detta ut som en kontaktannons? Nej, detta är min personliga, terapeutiska, stärkande morgonpromenad som jag vanligtvis tar i ensamhet, för att rensa tankarna, utan avbrott från hobby-PT:s som vill infektera mig med sitt klämtjäcka morgonhumör. Bara för att du är så jävla glad på morgonen, behöver inte det betyda att resten av världen är det. Vill jag fortfarande, dock mot all förmodan, ha en personlig tränare efter detta ringer jag ett gym, självklart inte ditt, så sluta flyga på mig som någon jävla missionär för Jehovas Vittnen. Tilltala mig inte igen. Dö på julafton. Adjö.

Men det är ju för att jag är så privaaaaaaaaaaaat. Så urbaaaaaaaaaaaaaan. Så antismåstaaaaaaaaaaaaaaaad. Det är för att jag är så premenstruellt spänd hela tiden. För att jag går omrking på inte så jättesmå PMS-nålar hela tiden. TÄNK vad TREVLIGT det kan VARA att VARA KVINNA, hörni! Men så är livets lott, förstår ni. Vissa blev jag - überkvinnor- och vissa blev Linni i Idol.

Vad bjuder förresten er dag på idag? Min bjuder på lunch med faderskapet, kaffe hos systerskapet, middag hos migsjälvskapet och sedan KÖRSÅNG i Bosvedjans kyrka, dyk in för fan! Det är Gospel! Förra gången var ju rätt underhållande... Klockan 18.50, tio minuter innan start, Märta-Li och hennes syster Ziri deklarerar benhårt: "Nej, vi är bara är för titta på en liten stund!" 19.00 - vilka står och sjunger "Oh praise the Loooooooord" om inte Märta-Li och hennes syster Ziri, the åskåders så att säga. Men det var en jättetrevlig körledare, ryska Larisa, utan amerikanskt rrrrr. I learrrrrned the hard way. Hon sa åt oss att ta med oss vänner, så se er härmed inbjudna, jag förväntar mig att ni dyker in kl 19. I Bosvedjans kyrka alltså, vi kan mötas tio minuter innan, utanför på mynten, om ni önskar. Nu ska jag duscha. Lunch med faderskapet väntar.

Puss




1 kurdilele <3:

skriven

fin blogg:) ska vi följa varandra på bloglovin?:) jag har lagt till dig nu:)

2 hustrun:

skriven

Oh, hustru, du är tillbaka! Praise the Lord! Halleluja!

Kommentera här: