Trumpetsvamp, here I come!

Idag vaknade jag i vanlig ordning av att Robert och Luna diskuterade i köket huruvida Robert ska få komma in eller inte. Robert är alltså grannkatten, en trappa upp. Robert vet att det finns mat på golvet bredvid spisen och brukar slinka in helt obemärkt när jag sover. Dagtid vet Robert att han kan säga till på min altan när han vill gå in, så genar vi genom min lägenhet och går upp till hans och ringer på. De öppnar och ser ut som: inte du igen.... och jag tänker: jag sa just detsamma själv, fast till Robert.

Robert vet att det är gofrukost här på morgnarna. Och eftersom Robert är mycket charmig, men även krävande, och jag har ett mycket stort och blödigt hjärta så bryter jag mot den gyllene regeln oss kattägare emellan och:



...ger honom en matskål.
Jag VET, jag är HEMSK! Robert kanske får ett straff när han kommer hem, för att han har ätit borta, och inte får mat på hela kvällen och då kommer han hit istället och så är det bara en enda ond cirkel av allt matande och svältande av Robert! OH! (Jag vill bara inflika att Robert för närvarande slunkit in helt obemärkt genom altandörren och nu sitter i hallen och slickar i sig Jörgens frukostrester, jag hör hans halsband klinga mot matskålen. Se där, nu var det dags för torrfoder!)

Vad ska jag göra!? Jag har inte hjärta att kasta ut Robert, han vill ju bara smaka. Luna brukar försöka göra sitt bästa med att ge honom en liten smäll med tassen när han är på väg ut, ni vet, sådär jättemodigt, när han vänder ryggen till.

Anyway!
Är det fler än jag som all of a sudden är uppe en timme tidigare än vanligt, utan att egentligen ha klivit upp en timme tidigare än vanligt? Jag skyller på ICA-reklamen. Ska man ställa fram klockan eller tillbaka klockan? Baaaaak, för man har sommaren baaaaaaakom sig. Jävla Cindy! Jag vet ju sånt där!

Igår vad jag aldrig ute i svampskogen, för jag var i stan och rände och sedan var jag hos mamma och rände. Så jag och moderskapet tar och länsar resten av skogen idag. Jag minns att Jesper sa till mig när jag jobbade på Wedins och under sex veckor köpte 35 par skor: måste allt vara ett missbruk med dig? Lite den. Allt är ett missbruk med mig. Jag är manisk, jag vet. Jag skyller på ICA-reklamen. Jävla Cindy!

Måste bajsa!
Hörs sen.
Hej hopp!



Puss!

Kommentera här: