Aj aj aj, the benen are at home...

... så kände jag igår på mitt livs andra Indoor Walking-pass. Det första varade bara 20 minuter med ett gäng glada seniorer, åh hej! Igår var däremot varken några glada seniorer eller mina ben på plats och det varade 45 minuter. I och för sig var ju mamma där, så jag antar att det bara var benen som fattades då. Aj aj aj. Jag tänkte att det kan ju vara kul ifall röva slutar dallra innan sommarn och celluliterna drar on vacation, men idag känner jag ingenting i benen, trots att jag höll på att avlida igår! Och nej, det är inte för att jag är vältränad... Mye märklisch.

Ja, idag då? Inget speciellt. Jag har väl tänkt i ungefär en månads tid nu att jag ska plantera sockerärtor, men det blir aldrig av, för jag hatar att få jord under naglarna. Liksom jag hatar sand i sängen och banantrådar. Det är därför jag älskar min nya mixer, som jag fick av min gamla familj på min första och enda 25-årsdag. Åh, den är så söt! Och den mixar så fina fruktdrinkar åt mig. Jag klarar inte konsistensen av frukt i munnen alltså. Jag klarar knappt konsistensen av frukt i andras munnar. *Tjöjs hulkar kräks.* Men ni vet, som en liten smoothie, kan även den omognaste av kvinnor få i sig en fin blandning mogna frukter och bär. Allt för att kropp och själ ska må bra. Och så är det ju så gött!

Jag har tagit en liten paus här för att leta fram USB-sladden till mobilen, så jag hade kunnat ladda upp bilder på mina fina smoothies, men jag hittar den icke! Mye märklisch. Jag har ju aldrig använt den... jaja, jag ritar väl en åt er.


Japp! Lite så tänkte jag... visst ser det för jävla gott ut?
Jag kör en banan, någon form av bär, turkisk yoghurt, sojamjölk och honung. Och så blir den alltså så god som på bilden. Nam nam nam!

Nu ska jag dammsuga och ta tag i dagen innan den tar tag i mig och ett tu tre är över. Har tid på sjukhuset kl 14. Åh så viktigt!

Pussokjam!
1 Angelica:

skriven

Finns jättefina trädgårdshandskar i de flesta butiker (kanske inte H&M o dylikt). Funkar jättebra för oss som inte vill ha jord under naglarna ;)

Kommentera här: