Men alltså det är så jävla mycket gnäll fr...

Men alltså det är så jävla mycket gnäll från småbarnsföräldrar idag! Jag ligger och ser debatt och förstår inte varför föräldraskap ska ältas, debatteras och analyseras så in i helvete hela tiden! Alltså chilla va fan, lev i nuet med ungen och sluta kräva så mycket. Ja, det är 20 000 barn i barngrupperna på dagis och ingen mår bra av det, men sluta vara så jävla hysteriska! Räkna mammadagar och pappadagar och hålla på. Blir man såhär när man får barn eller? Helt jävla hispig? Nämen oh, nu har han varit 15 minuter för länge på dagis, det får jag kompensera genom att gå tidigare från jobbet imorgon... Nämen oh, nu pratar han, då måste alla lyssna, för så går det ju till i verkligheten... Hoppsan, han gråter, ge honom en glass! Folk behandlar sina barn idag som om barnen vore döende. Jag fattar det inte. Sån vill verkligen inte jag bli när jag blir mamma.

1 hustrun:

skriven

Ibland kan man uppleva att människor med annan kulturell bakgrund är en smula mer avslappnade med sina ungar, på ett mycket positivt sätt, eller vad säger du lilla frugan? Saknar dig!!!!

2 Märta-Li:

skriven

Verkligen min åsikt!! Ta bara Latinamerika till exempel. Där låter man barnen begå sina egna misstag för att de ska bli starka i livet, och inte som här där man curlar dem rätt in i psykiatrin!



Jag saknar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 FikaJesper:

skriven

""Sån vill verkligen inte jag bli när jag blir mamma.""



Du som hatar barn? =)



4 Smilla:

skriven

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

Kommentera här: