Lite korkad i Sverige, men i Amerika precis som alla andra!

Jag är så sjukt dålig på geografi, så jag borde inte ens berätta detta, för då ganska jag tar ifrån er er bild av mig som överintelligent. Men när jag gick i mellanstadiet så hade jag ett utvecklingssamtal med min mor och min lärare Kristina med K, där Kristina med K deklarerade att, som en följd av provet vi gjort över Sveriges landskap, där mitt testresultat blev ynka 1 rätt av hur många landskap det nu är i Sverige, det vet jag fortfarande inte (och det rätta var NÄRKE, av någon anledning), som en konsekvens av det behövde jag alltså inte lära mig geografi. De exakta orden var: så vi kan strunta i det här Märta, du behöver inte göra det. Underförstått: eftersom du kommer ju aldrig lära dig geografi ändå. Och se så rätt hon hade, Kristina med K!

Jesper: Vad är Tysklands huvudstad?
Jag: Jag vet inte!
Jesper (suckar): Det fanns en mur där?
Jag (stolt): BERLIN!!
Jesper: Vad heter Belgiens huvudstad?
Jag: Jag visste inte ens att Belgien var ett land!! Är inte det en stad?
Jesper (suckar): De har Europaparlamentet där...
Jag: Hmm...
Jesper: Det finns en kål som heter så...
Jag (stolt): SAVOY!!

Och det var inte länge sedan jag fick reda på att Chicago och Californien inte är två länder...Men jag rår inte för det, för mig är geografi som memory!



Få se... var det hunden som låg brevid solen? Nej, det var nog skeden som låg brevid solen. Okej, det var huset  som låg bredvid skeden, men var ligger då solen? Jaha, det finns inte ens någon sol. Okej. Synd.

Så nu vet ni det! Men alla är vi ju dålig på något. Och det handlar inte om vad jag inte kan, det handlar framför allt om var jag bor. Hade jag bott i Amerika, som jag för övrigt vet ligger under Canada och ovanför Mexico, så hade jag varit precis som alla andra!



1 hustrun:

skriven

Vad tur att du har en hustru som blandar ihop osannolika ord, typ primat och primör, samt Balkan och Baltikum (fullständigt omöjligt att hålla isär:). Geografi är trist. så deså.

Kommentera här: