Brevet till Bengans skivbutik -09

Jag satt och gick igenom min mail, eftersom jag mottagit ett strumppaket med en faktura på 219 kr och jag kunde svära på att jag skickat Step by Step ett mail och skrivit: Jag avbokar nästa och alla framtida försändelser. Mycket riktigt, det hade jag. Jag hittade just det mailet, men även ett annat, mycket underhållande mail, som jag skrev till Bengans Skivbutik, efter att jag fått hemskickat en skiva jag inte beställt. Mycket nöje!



Från: Märta-Li Melander [mailto:[email protected]]
Skickat: den 14 oktober 2009 13:11
Till: [email protected]
Ämne: Obeställd försändelse

Hej Anton, den femte beatlen.

Nu är det så att jag har fått en skiva hemskickad till mig, som jag inte har beställt.
Och det kan ju vara lätt hänt tycker man, sånt råkar väl var och varannan svensson ut för (som den gången min xxxxx råkade få sexleksaker skickade hem till sig, och då hör det till saken att hon för tillfället bor hos min mormor och morfar).
Däremot är det mindre troligt att var och varannan svensson råkar få hemskickat ett signerat exemplar av sin favoritartists skiva.

Detta gör mig lätt paranoid och får mig att känna mig väldigt naken och utelämnad.
Eftersom min e-postadress inte finns registrerad på er hemsida så verkar jag ju inte ha något konto hos er, vilket naturligtvis är mycket betryggande att veta.
Annars hade man ju kunnat tänka sig ett scenario där jag starkt påverkad av alkohol, eller bara berusad av livet, loggar in på er hemsida som jag aldrig har hört talas om, skapar ett konto, beställer en signerad skiva av Melissa Horn, uppger mitt kontonummer och sedan raderar det hela totalt ur er databas och ur mitt minne, som en stark ångestartad förnekelsereaktion på hur lite självdisciplin jag har och hur oansvarig jag är. Dock har jag som sagt inget konto hos er. Och jag tror inte jag har hackat mig in på någon annans konto och beställt skivan i mitt namn, till min adress. Så intelligent är jag bara inte. Varken på fyllan eller i nyktert tillstånd.

Frågan är då: vad gör vi nu? Enligt följesedeln verkar skivan vara betald, genom att "hela beloppet för din beställning dragits från Ert konto" (snygg blandning av 1:a och 3:e person singularis).

Så Anton...hur går vi vidare med detta?

Beställningen har gjorts med kundnummer: XX XX XXX.

Vidare vill jag bara hastigt påpeka att skivfodralet är trasigt.

Din förevigt
Märta-Li

 


 

Från: [email protected]
Till: [email protected]
Ämne: SV: Obeställd försändelse
Skickat: Wed, 14 Oct 2009 13:25:39 +0200

Hej Märta,

Har du tänkt på att någon kanske köpt skivan till dig som en present?

Den angivna mail-adressen på beställningen är: [email protected]

Något du känner igen?

Vänligen

Anton, Bengans postorder

 


 

Från: Märta-Li Melander [mailto:[email protected]]
Skickat:
den 14 oktober 2009 13:29:50

Till: [email protected]
Ämne: Obeställd försändelse

Hej igen,
jag har nu varit i kontakt med X XXXXXXX och han medger att det är han som har gjort beställningen.

Jag är vanligtvis inte den typen av kvinna som män springer omkring och köper presenter åt.

Tack så mycket för hjälpen,

Märta-Li



Man kan ju undra ifall de ofta får mail från sådana normala människor. Uppenbart är ju att jag, onormala människa, ofta skickar dylika mail till folk. Stackars Anton den 5:e Beatlen...



Upphov till inre konflikt
1 Mamsen:

skriven

Hahahaha!! Kan inte annat än skratta!! :D

Kommentera här: