Update de la vida

Jag vill börja jobbaaaaaaaaaaaaaaa! Varför ska det vara så mycket bajsnödigheter när man ska arbetspröva? Man ska behöva ha intyg på att man vill tjäna 3000kr/mån för ett heltidsarbete, som ens kollegor kanske tjänar 10 000kr/mån att utföra. Men jag förstååååår, jag förståååååår, det är för att det är Försörjmigkassan som ska betala ens lön och inte placet man jobbar på. Hur som helst! Can we get started? Låt mig träffa lite fölk för fan och börja slita röven av mig!

I natt har jag sovit som en stock för att jag tog på mig pyjamasjacka igår kväll istället för kortärmat nattlinne. Dessutom drog jag för spetsgardinerna, min pappa vill nämligen inbilla mig att mindre värme läcker ut genom fönstrena då och mindre kyla läcker in. Läcker! Det var jag igår det. Blårutig flanellpyjamas. UFF!

Hur som heeeeeeeeelst, jag kan räkna till fyra olika mardrömmar som jag drömt i natt. (Varför särskriver man i natt men sammanskriver idag?!) FYRA! Och inte fan är det nog med det. För jag dubbeldrömde!! Just det! Sinnessjukt! Har aldrig gjort det tidigare. Jag drömde alla mardrömmar två gånger och i samma ordning också. Skillnaden var att andra gången var Ziri med och så fick jag gå omkring och berätta hur hon skulle fly upp i björkar och sälja skajen till han på Carlings, jag fick liksom stå bredvid och säga "nu ska du klättra upp i björken" "nu ska du sälja skajen" "nu ska vi springa undan vattnet" "nu ska vi springa undan hunden", för jag visste ju hur alla drömmar skulle sluta eftersom jag upplevt dem själv innan. Det är inte riktigt friskt detta, tror jag.

Idag ska vi flytta Ziris soffaaaa, hon har ju flyttat in i min lägenhet och blivit granne med min älskare (Ulla, det kanske heter älskarinna förresten om det är en kvinna), eftersom jag har flyttat ut och bor i sommarstugan. Så idag ska vi flytta det sista, jag ska göra mig i ordning och ta hunden på promenad in till Bosvedjan. Vem som helst som ser oss gå på knäna längs vägen får gärna plocka upp oss.

Min älskares brors fru och dotter var förresten och hämtade mig här ute i förrgår, vi var på cat mission, och de ba: men huuuur kan du boooo här ute Märta! Jag veeet, jag veeeet, jag har blivit bonde. De hör ni väl annars på dialekten på videobloggarna. ;) Men lögn nö Marianne och Sofie, jag är snart tillbaka med er i civilisationen igen. Då kan vi fika hos varandra hela dagarna, fila varandras naglar och prata bröstkomplex och dricka grönt te ända in på småtimmarna. <3

Förresten har jag glömt kameran hos min älskare, så därför har det bleve tomt på videobloggsfronten. Glömde även Ziris perkulator. Så därför har det blivit tomt på kaffefronten för henne. Om ni nö nödvändigtvis måste veta.

Hur som heeeeeeeeeelst, det har jaaaaaaaaaaaag gjort de senaste dagarna. Det är ju ingen hemlighet att ni behöver gratulera mig till valresultatet och samtidigt låta mig stå till svars för diverse saker, som att vi exempelvis har nazister i riksdagen, sånt är ju naturligtvis också alliansens fel och därför i första hand mitt. Jag ber om ursäkt.

Så länge kan ni ju få komma med tips på vad jag ska videoblogga om, det är förvisso trevligt att bara prata, men det kan ju ha ett syfte att ha nånting att prata om också.

Nu ska jag dörsa.

Puss o kram dååååå
Heddaaaaa!!!

P.S
Jag gillar olika!
D.S


1 Sofie:

skriven

can't wait tills du kommer ut i civilisationen igen!

2 Mamsen:

skriven

Jomenvisst hörru, ja ha ett tips på bloggtema:

Varför ä're så svårt att hålla ordning i frukt- å gröntdelen av affärerna?

KAN de verkligen va så svårt att ha den där de'ä lite svalare åsså en person avsatt till att plocka bort mögligt o äckligt ur lådor å diskar??

Skulle'ru kunna utveckla detta lite kanske, för detta ä nåt som verkligen bekymrar mig!!

3 airaM:

skriven

Men alltså... Det här "Vi gillar olika" måste ju vara det töntigaste påhittet ever. Du kan inte mena allvar?

4 Mattias Göteborgaren:

skriven

haha fortfarande inget du har ju faktist lovat en blogg uppdate idag ju :P

Kommentera här: