Kärleksrelationer - check!

Alltså jag klippte ut någon liten lista ur Dagens Nyheter för ett litet tag sedan, och jag bara känner att jag måste dela med mig av vad det står i den, för det gör mig så himla förbryllad.



Hur kan mer pengar, att vinna på spel, att shoppa, framgång, skönhet och passiva semestrar inte göra mig lycklig, vill jag veta!? Allt jag har strävat efter, i hela mitt liv, har nu rasat samman. Och ideellt arbete, ideellt arbete, alltså arbete som man utför och får nada för, ingenting, inte en slant får man att shoppa för, inget, hur kan det göra mig lycklig? Jag fattar ingenting. Jag fattar ingenting, men det är väl lika bra att börja jobba på Det-här-gör-oss-lyckligare-katerogin då, under vilken jag rent spontant känner att det saknas en viktig punkt, nämligen "kolla Facebook". Hur kan "kolla Facebook" inte finnas med i lyckokategorin? Jag fattar ingenting.
1 airaM:

skriven

Du är så jävla underbar...



JAG blir iaf lyckligare av pengar, shopping, framgång, skönhet och att vinna på spel. Du också, tror jag. Pöss.

Kommentera här: