Gränser för tjänster

Min syster skulle igår till Härnösand för att köpa en säng hon hittat på Blocket. Men så ringde de i sista sekund och något hade hänt som gjorde att hon inte kunde komma, vilket är helt förståeligt, folk kan ju få förhinder i sista sekund. Det som inte är helt förståeligt är detta som hände idag:

(Sms 1)
Hej Ida... Idag kan du komma och hämta sängen efter 18.00. Du kan väll ringa mig när du är uppe så kan vi bestämma något...

(Sms 2)
Hej Ida...Tänkte höra med dig om du kunde göra mig en liten tjänst...Om du kan gå in på Ikea innan du kommer hit och köpa 2 st madrasser som heter Sultan Florvåg och som kostar 394:- st annars har vi inget att sova på, hihi... Hör av dig under dagen så jag vet hur det blir...Om du gör det så drar jag bort en hundring så att du får allt för 900:-.

Det här är inte okej. Vi snackar Härnösand här, inte fucking jävla Jukkasjärvi. Hade man bott i fucking jävla Jukkasjärvi hade man kanske kommit undan med att skicka ett dylikt SMS, men hade man bott i fucking jävla Jukkasjärvi hade man förmodligen inte fått sälja en säng till någon som bor i Sundsvall, såvida inte Edward Cullen ligger i den, och det betvivlar jag starkt att han gör. Bor man 30 minuter med bil från Sundsvall, finns det ingenting i universum som rättfärdigar att man ber någon svänga in på IKEA och köpa med sig två madrasser, för 349 kr styck! Om man absolut inte kan tänka sig att själv åka 30 minuter och köpa sina egna jävla madrasser, så får man väl för fan sova på soffan!? Eller?

Mitt förslag på svar var då: Hej! Jag tänkte höra med dig om inte du kunde göra mig en liten tjänst...om du kan ta med dig sängarna när du åker och köper dina bäddmadrasser? Om du gör det så lägger jag på en hundring så att du får allt för 1100 kr.

Skulle nämligen vara jävligt spännande att se om personen i fråga kan tänka sig att ge lika mycket som han kräver av andra.
1 hustrun:

skriven

Tihi, snacka om att försöka utnyttja andra alltså, känns bekant på nåt vis, från vissa man mött i huvudstaden;0 Kanske de är de enda som inte har tillgång till bil eller körkort i typ hela Norrland? Häpnadsväckande i alla fall. Folk är fan inte kloka.

2 Märta-Li:

skriven

Hehehehehehehehe ;)

Kommentera här: