Att vandra på utsidan: 060...

Egentligen är det inte alls skönt att vara hemma.
Verkligen. Inte alls. Förfärligt.
Familjen bah ååååååh vad skööööönt.

Nej?

Men jag fick mig som ett uppvaknande där nere i Turkiet.
Som en form av inre renässans. Själslig pånyttfödelse.
För det är ju inte Sundsvall som är problemet.
Det är ju Sverige. Hela landet.

Så idag fick jag ett ryck. Blocket.se ->Västernorrland ->Lägenheter->Bosvedjan.

Och se vad jag fann:


 

  

140 000:-
Hyra 2500:-/mån inkl. el.
Markplan. Altan till kissarna.
41 kvm. Nyrenoverat badrum och vardagsrum.

Så den har min familj köpt till mig.
Så jag ska kunna komma hem
.


Lång resa innan det blir bra igen hörrni.
Men från och med nu går det ju åt rätt håll i alla fall.
Alltid något.

Turkiet var underbart!!
Allah damn it.
Och jag är helt förälskad i det turkiska ögat.
Så mor köpte ett åt mig, det ska hänga innanför ytterdörren för att ge tur och trygghet och skydd.



Idag har mor dessutom avfärgat mitt hår.
Så nu är jag rödhårig.
Annorlunda kan man säga. Men fint. Jag trivs.

Jag ska hoppa i säng nu för jag har fortfarande mat och sömn-klockan inställd på turkisk tid.
Så imorse var jag uppe 07.00 (svensk tid, 08.00 turkisk tid) och nu är den 22.51 i min värld.

Jag läser en jättebra bok som min fru har lånat mig!
Honungsfällan. Ja den är spännande den, min hustru.
Jag och frugan som ska ha distansförhållande nu...det går alltid gumman!
Vi älskar ju varandra.

PUSS och godnatt på er!

1 Småbloggskommentatorn:

skriven

Vadå, ska du flytta? På riktigt? Var Stockholm inge bra? :(



Kram, hoppas allt blir bra!

2 Tomas P:

skriven

Nejmen, så du blir sundsvallare (igen) ?



Den där lägenheten har jag dregglat lite över på blocket oxå... golvet är juh så helläckert :D

3 Angelica:

skriven

Välkommen tillbaka! :)

4 Småbloggskommentatorn:

skriven

Hej igen, jag vet inte hur det blir med mitt Stockholm men jag är så bortskämd att min pappa har en lägenhet där, så boendet skulle fixa sig... Vet dock inte om jag orkar? Jag kanske inte får några vänner osv? Lite ångest inför allt liksom.

5 Ziri:

skriven

IIIIIIIIIIIH SMULAA!N :D

Sundsvall for life ;) Vi bor här tills stenstaden dör, vilket bör inträffa ganska snart. Right?? :D

6 Nattis:

skriven

Vad roligt, hoppas att allt löser sig för dig nu och om inte annat så har du ju familjen nära :)

Kommentera här: