If I were a boy

För några dagar sedan hade jag en liten kulturkrock med min man.
Eftersom han är från mars och jag från venus händer det dagligen, vill jag nog säga, att jag måste förklara vad det innebär att vara kvinna.
Han ringde när jag stod och sminkade mig...
..och jag förklarade via sms att jag kan inte svara, I'm in a rush and in a bad mood!!! Varför? frågar han mig och jag svarar att cause I wish I was born a man. Han förstod dessvärre inte vad jag menade med detta och jag försökte i snabba drag förklara följande för honom:

Om jag vore en man:
1.
Skulle jag inte behöva ha ångest för att jag inte har rakat benen sedan i september.
2. Skulle jag kunna gå till gymmet som andra män, istället för att, som kvinna, spendera timmar till att göra mig visibel, bara för att vi ska ut på stan.
3.  Kvällen skulle inte behöva vara förstörd för att min mascara är gammal eller för att ögonfransböjaren behöver nya kuddar.
4.  Jag skulle slippa lägga alla mina pengar på tamponger, trosskydd, smink, sminkborttagningsmedel, hudkrämer, frisörbesök, miljonkronors-hårprodukter, sexiga och kvalitetsdugliga underkläder, omklackning av skor, strumpbyxor, nagellack, nagelfil, aceton, plattänger, locktänger, krustänger, trippeltänger, dagen-efter-piller, p-piller, bantningspiller, piller mot mensvärk, piller mot PMS, Pevaryl, L'actal... ...

 
Jag skulle dessutom kunna få klä mig såsom jag önskar klä mig och slippa skylla mig själv ifall jag blir våldtagen på väg hem från krogen, för att jag inte är tillräckligt påklädd.


Jag skulle även:
...gå på aerobicklasser och stå längst bak i salen där jag kan iaktta alla kvinnors dallrande rumpor, och få både träning och stimulans åt mina sexuella fantasier, utan att göra något större väsen av mig.
...skita i att köpa kondom och säga åt tjejen att hon också får planera lite i dagens jämställda samhälle.
...fråga om hon tror att vi lever på 30-talet när hon ber mig betala hennes bio.
...säga vad jag vill och sedan be min kvinna sluta fejka när jag sårat henne och hon gråter på sängen.
...ifrågasätta äktheten i hennes orgasmer.
...ragga på alla kvinnor på krogen jag är på, ge mitt nummer till hälften, få 10 st att känna att det är en ära att ge mig deras, bestämma träff med 6 st och gå hem med 3. 
...gå tillbaka till samma krog dagen efter och upprepa samma procedur utan att någon höjer på ögonbrynen, kallar mig desperat eller fördömer mig för att jag är lösaktig.
...dyrt och hederligt lova, men aldrig någonsin underkasta mig att ringa henne dagen efter.



However...I'm not a boy.
Så jag får gott stå ut med att vara kvinna tills nästa gång jag föds, och hoppas på att jag då föds som en man.

Det jag därutöver heller inte kan förstå är varför kvinnan ska vara den som föder barn och får mens.
What did I do to deserve that liksom? Värsta sortens straff ju!
Mensvärk är ju smärta från helvetet! Och en gång i månaden!!
Okej, om det var en gång per år som för hundar, men 12 gånger per år? Varför? Gud, varför!

Näej, tvi!

Men erkänn att jag var het som man iaf...

Kärlek!
Over and out.
1 Ida Selin:

skriven

Fan va snygg du var som kille alltså! hahahha :D

2 Ada:

skriven

Genom att skaffa p-stav skulle hälften av dina kvinnsproblem antagligen försvinna, slippa mens o värk, dvs om du nu skulle vara lika lyckligt lottad som jag (har hört andra som har mens för jämnan efter insättning av p-stav!)

o sen gillar jag det här med att tro att jag lever kvar på 30-talet, det blir iaf en o annan gratis öl m.m.

tror iofs att du skulle bli en väldigt hunkig karl, såg ju så ut på bilden iaf.

3 Märta-Li:

skriven

Säget, jag ä heet!



Jag ska fundera över det där med p-stav Ada, men måste man inte ha ett fast förhållande för att få det? Ställeru upp?



Sen fick min lillasyster mens varje dag typ med sån där mördarstav, och det är ju helt uteslutet...så nej tack. Jag fortsätter med mitt tysta lidande och beklagar mig hellre på bloggen. Får man fråga hur du gör det??



Ul ul ul ul!

Kommentera här: