Bör man söka för det?

Har ni också kylen full en sorts vara för att ni, när ni handlar mat, alltid tänker om samma produkter "jag tar en sån utifall jag har slut hemma"?

Så har jag det med gul lök och soyagrädde. Det är en besatthet.

"Jag tar några lökar ifall det är slut hemma. Jag tar två soyagrädde också. Tar en till utifall att."

Kommer hem och har redan sex lökar och fyra soyagrädde. Och ingen mjölk.

Jag var hemma hos mormor häromdagen, rotade i kylen. Var tvungen att fråga varför hon har sex paket smör och två paket bregott -oöppnade- i kylen. För att hon, liksom jag, är besatt av att bunkra vissa basvaror. Har gått på City Gross, överhandlat smör och bregott, kommer hem och är utan vetemjöl istället.

Så själv står jag på morgonen och svär över att svart kaffe är så jävla äckligt. Kommer att tänka på de sex lökarna och fyra soyagräddtetrorna och tackar gud för att jag i alla fall inte har barn.


1 Mamsen:

skriven

Nej, det är fullständigt normalt... om man är kvinna i alla fall. ;o)



Men BERÄTTA DÅ!!!!!!!! LÄGG IN BILDER!! Jag vill ju veta hur första dan på MIUN varit!!!!!!!!!!!

Jag vill inte ringa o snoka eller kräva information, men jag erkänner villigt att jag är oerhört nyfiken och vanvettigt gärna vill höra detaljerna.

Sms:a mig ALLT!!!!



Pyss!!!!

2 Tomas P:

skriven

Mjah. Det är nog inte bara för kvinnor det är normalt, själv bunkrar jag kikärtor, krossade tomater och vitlök.... Och köper jämt ett paket smör, trots att jag använder ca. 200gram smör på 2 månader hm

3 Märta-Li:

skriven

Men första dagen är ju idag virrpanna!? :D

Kommentera här: