Mor och dotter gör stan

Hela anledningen med att mor kommer hit och inte jag till henne är ju för att här finns ett city att shoppa i. Hela stockholm är ju ett city att shoppa i. Ett enda stort supermarket som man kan gå lös med kontokortet i.

 

Min nya lotuslykta och mitt nya smyckesfat.






Lördag
Julmarknad på stortorget i gamla stan.

 



Sedan avslutade vi kvällen på söderhof. Vi hade så kul så det är svårt att förstå hur kul det var. Låter följande bilder tala för sig själva:





 

Hå hå ja ja.
Fram till klockan tio gick det att prata i lokalen. Men klockan 22.00 hände något med DJ:ens musikbord som verkade ha låst sig på för hög volym. Mamma skrek till oss högre och högre och högre, från lätt irriterad till helt chockerad: "VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DEM, KAN DE INTE SÄNKA!!!" Så när volymen blev alltför hög bestämde vi oss för att bryta upp.
Och vi hade kul även om det inte ser så ut.

På toa träffade jag en tjej som var kompis med någon som var inne och kissade och som hette Lisa. Hon plockade fram sin lilla börs, tittade på mig och sa "tror du jag får ner nycklarna i den?" och så började hon pressa ner sin nyckelknippa, och jag sa "jag tror faktiskt inte du får det". Ner gick dem, men eftersom hon kom på att hon inte kom åt något annat i börsen utom nycklarna, så åkte de upp igen. "Jaaaa!" sken hon upp "Jag gör såhäääär, jag sätter fast på den här" -syftar på nyckelringen som sitter fast i börsen. "Så vet jag att jag inte tappar nycklarna, det har hänt förut nämligen, sjuuukt jobbigt" "Nä", skrattade jag "för nu tappar du plånboken också när du tappar nycklarna, så du är du både hemlös och pank". "Käften" väste hon och stoppade ner allt i fickan. "Okej det får vara som det är". Sen kom Lisa ut och jag gick in och kissade. Jag hoppas innerligt att hon lyckades hålla rätt på nycklarna kvällen igenom så hon tog sig in när hon kom hem. Å andra sidan så vet man ju var dagens ungdom vaknar upp idag, och inte är det hemma i alla fall...(glöm att du läste det där mamma)

Nu ska jag dricka av mitt nya rogivande te som min mor har köpt mig, i ett försök att avvänja mig från sömntabletter, får se hur det går nu då.

Söndag
Idag köpte min mor mig ett helt underbart duschdraperi samt en duschmössa.



Till lunch svullade vi sushi- och asiatisk buffé på drottninggatan. Damn it vad mycket mat det går i min mage! Det är så att folk runtomkring mig stirrar. Och efter att jag ätit klart måste jag se mig omkring och lägga på minnet vilka som sett mig vråläta som en hungrig best, så att om jag träffar dem i framtiden och de stirrar på mig skrämt, så vet jag åtminstone varför...

Nu ska jag sluta blogga och krypa till kojs. Te först var det, förresten. Imorgon ska jag arbeta.

Kärlek!
Over and out.
1 Ida Selin:

skriven

Vilket kul inlägg. Mycket bilder och inte så långa texter, så tycker jag att det ska vara iaf :-)

2 Ida Selin:

skriven

Juste, kan du inte skriva i ett inlägg vad dina vackra låtar heter som spelas när man går in på din blogg?

3 Märtis pärtis:

skriven

Ja gumman! :D det ska jag göra :D puss på dig gumman!

4 Mamsen:

skriven

Nemen oooiiih va fint de blev med duschdraperiet!!! Och så bra duschmössan klädde dig! Du får dra ner den där fram, så att näbben syns och ankorna verkligen ser o känner att det är DU som är deras mamma. fnissar

5 Märtis pärtis:

skriven

Ankmamman! Det är jag det!!!

Kommentera här: