Min fantastiska ungdom

Jag satt och rotade bland alla saker jag lagrat i min garderob under årens gång, då min mor ska till att flytta hemifrån nu. Och så fann jag min orangfärgade, ludna allt-i-allo-bok, med ett vackert tygmärke av Nasse, Nalle Puh och Tiger på framsidan, som jag alltid bar med mig och använde för att sammanfatta livet i, som det för tillfället var.
Tänkte jag skulle återge första sidan för er.
Det är en lista, på 16 punkter, med saker som jag tydligen ska ha utfört innan jag sluter mina ögon för det här livet. Vänligen notera punkt 13-16.
Jag citerar:

"Detta skall jag ha gjort innan jag dör:

1. Bott i Spanien
2. Simmat bland delfiner
3. Lärt mig det spanska språket"

(Och än så länge är det väl helt okej, men notera hoppet upp i det blå, vid punkt 4 och sedan hur jag tvärdyker ner till jorden igen från punkt 5-12.)

"4. Bott som Kanin i Nalle Puh
5. Varit i London..
6. ...USA
7. ...Marocko
8. ...Kina
9. ...Tokyo (Notera Tokyo, inte Japan)
10. ...Indien
11. ...Australien
12. ...Disney World 

13. Ha hittat ett ställe som sjumilaskogen och bott där.
14. Varit nunna
15. Varit muslim
16. Varit med i "Fröken Sverige".

...
HAHAHAHAHAHA! Fröken Sverige!
MUSLIM!
NUNNA!!!
Hahahahaha!
Åh herre gud! Alltsåååå....vad höll jag på med på högstadiet egentligen? Inte konstigt att jag inte har några minnen från den tiden, jag var ju konstant uppe och svävade i det blå! Nunna, liksom? Muslim!! Varför???
Ja herregud. Jag måste ju ha varit väldigt underhållande att umgås med i alla fall...

Och här då hörrni, jag vänder blad och finner en av mina tusen dagslistor som jag skrev när jag klev upp varje morgon:

1. Äta en rejäl frukost (Bra där Märta!)
2. Läsa en hel Kittybok
3. Läsa lite Jane Austen
4. Laga middag
5. Be
6. Skriva dagbok
7. Använda glasögon
8. Plugga


HAahahahahaha!

Och så vänder jag blad igen och finner ett stycke önskelista...

1. Kejsarens nya stil
2. Nalle Puh affischer o filmer (notera det understrukna o:et)
3. Kitty-böcker
4. Nalle Puh säng set (snyggaste särskrivningen)
5. Skol-matriel (snyggaste stavningen)
6. Armbandsur/ ringklocka
7. Bumbibjörnssingeln
8. Stövlar m. platå eller klack
9. Lionel Richie -Angel
10. Jennifer Lopez -Let's get loud
11. Sov linne (Nalle Puh), trosa

Vänder blad igen och asgarvar!!
Hahahahha!

"Kanin odlar:
Tomater
Morötter
Äpplen
(Majs) (även inom parantes)
Pumpor"

...och detta följs av

"Måndag -migsjälvdag
Tisdag-pluggdag
Onsdag-Hemmetdag/plugg
Torsdag-(pluggdag) (notera parantesen igen)
Fredag -Fri
Lördag
Söndag -skidor"

SKIDOR! HAHAHAHAHA!

Alltså allt finns med i denna lilla ludna bok, allt!
Se bara på det här, det är tydligen från någon bok jag höll på att läsa för tillfället:

"Ms Taylor -guvernant
Mr Weston -Ms t. man

Isabella -Emmas syster
James -butler
Hanna -James dotter
Mr Knightley (låter bekant....?) -Isa:s man's bror (notera genitiv-kolonet efter Isa som blev en appostrof efter "man")
Mr Elton -kyrkoherde
Hartfield -Gods
Highbury -stad
Harriet Smith -vän"

Ha ha ha! Harriet Smith -vän PUNKT SLUT.

Ja, jag vet inte, vad säger man...jag verkar ju ha varit...jag vet inte om lycklig är rätta ordet, men det verkar ju så minst sagt...det gör mig lycklig att läsa det nu i alla fall...;)
Nu ska jag äta frukost och sedan stöka vidare.
I morgon bitti bär det förhoppningsvis av hemåt mot huvudstaden igen!

Träffade förresten en kvinna på bussen på vägen hit, som var minst sagt pratglad...det första hon gjorde när hon satte sig ner bredvid mig på centralstation, var att sucka högt och säga "GUD, vilken dag!" och sedan titta på mig, så att jag var tvungen att fråga "jasså...?" och vänta på en fortsättning, bara för artighetens skull. Och sedan pratade hon hela vägen till Söderhamn, där hon slutligen steg av. Om allt mellan himmel och jord. Men det jag ville komma till var att hon liksom jag, lever mellan två städer, Stockholm och Söderhamn. Och så frågade hon mig "kallar du också allt annat för hem, än den platsen du för närvarande befinner dig på?" Ja. Det gör jag.
Är jag i Stockholm är Sundsvall hem och är jag i Sundsvall är Stockholm hem. Den ständiga stressen framåt, till ett annat mål, aldrig hemma, alltid borta. Vad det gör med psyket skulle jag gärna vilja fråga Freud om.

Nu ska jag äta frukost.

myspace layouts

Kärlek!
Over and out.
1 Mamsen:

skriven

Jojo, det är stundom roande att läsa sina gamla anteckningar... ;o) Har själv läst en o annan gammal dagbok genom åren - till sist har emellertid så många år lagts mellan mitt dagboksskrivande jag och mitt f n livslevande jag, att jag efter läsningen generad gömt dagboken längst ned i sopkorgen och sedan smugit ut med den i soptunnan. Blotta tanken på att ni någon gång skulle kunna läsa allt nonsens jag skrivit ned... ryyyyser

Hädanefter ska jag "morgonprata med mig själv i duschen" som substitut till generande dagboksskrivande - totalt riskfritt så länge man är singelboende och inte har alltför lyhört badrum. ;o)

2 emma:

skriven

Vad kul! Absolut det ska jag göra !! =D

3 emma:

skriven

´Haha de e Anna dt! =)

Kommentera här: